Sinds oktober hebben wij een bak liggen die het geweldig doet in de winter; er heeft geen plasje op gestaan. Echter wordt de bak in de zomer heel erg droog en aangezien we op de vlakte wonen en het hier vaak waait, waait het zand dus ook weg.
We zijn al even bezig met oplossingen bedenken, ik sproei nu met een driepoot op leidingwater maar dat is op droge dagen echt niet genoeg en het kost veel geld/is zonde van het waterverbruik. Nu kijken we naar een rainbird sproeisysteem die aangelegd zal worden, wat niet goedkoop is. Hiervoor moet de naastgelegen sloot uitgediept worden (we kunnen niet op grondwater ivm zoute bodem).
De partij die dit regelt heeft gisteren geadviseerd een eb- en vloedbodem te maken. Dus zandlagen etc eruit, folie erin en opnieuw opbouwen. Nu wordt het verhaal hier nog duurder van en we balen ook heel erg; als we hadden geweten dat de droogte/wind zo'n probleem zou zijn hadden we meteen een eb- en vloedbodem aangelegd.
Omdat de bodem op leidingwater aangesloten moet worden, twijfel ik. Mijn eerste gedachte was: laten we voor eb- en vloed gaan want minder gedoe, maar nu ik me er in verdiep vrees ik voor nog meer kosten (eventuele polyvlokken en hoge waterrekeningen, hier kan ik weinig over vinden).
Vandaag krijgen we de uiteindelijke offerte voor beide opties en even los van wat het gaat kosten: voor welke optie zouden jullie gaan? En wat is jullie ervaringen met sproeisystemen en het waterverbruik van eb- en vloed op leidingwater?
Alvast bedankt!