Paradijs op 5500m2

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Paradijs op 5500m2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 11:26

Hoi,
Ik heb een nieuwe weide moeten zoeken.
Ik heb nu een helaas kleinere weide gevonden, maar wel goedkoper en ik kan direct het bos in voor wandelingen. :D

Het betreft een oud voetbalveld. Maar niet het gehele veld groot want een stuk wordt als parking gebruikt voor een duivenlokaal en een klein stukje wordt door de verhuurder gebruikt voor zijn kippen.
Anyway het ligt rustig en wat afgelegen, toch 1 huis vlak ernaast die ook toezicht houden op de wei.

Hebben jullie een paar ideetjes hoe ik de wei kan indelen?
Het zou gaan om 2 paarden die er moeten komen.

Wit is waar een schuilplaats komt en waterbakken.
Helemaal bovenin zie je ook 1 goal in de wei staan. Hier wou ik eventueel een schaduwdoek hangen en hooinet.
Onderaan zie je de 2e goal. Dit stuk mag ik er ook bij nemen. Maar hier wou ik hooi opslaan omdat ik nergens anders een opslagruimte voor hooi heb. En dit deel ook apart afgespannen is al.

Afbeelding

Ik weet dat het mogelijk is paradijsjes op 2000m2 te maken en zie vaak leuke ideeën voorbij komen. Dus ben benieuwd hoe jullie ideeën zijn voor dit stukje grond. Ik ben momenteel immers nog bezig met de buiten omheining terug te plaatsen. (is voorheen al eens paardenweide geweest) maar omheining was weggehaald.

Daihyo

Berichten: 88596
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:34

Als het niet van jou is, zou ik starten met een track er omheen en eventueel een middenpad. Heel basic, maar zo behoud je wel wat gras in de weides, stimuleer je ze te lopen. Dan moet je uiteraard wel hooi bijvoeren.

Edit: even snel schetsjes gemaakt. Dit zijn de simpelste indelingen die je kunt maken.
Weet je zeker dat je er langere tijd kunt blijven en in kunt investeren, zou ik het anders doen, met rondere vormen en houten palen en slingerpaadjes.

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 11:51

Thnx.
Bedoeling is over paar jaar een bod te doen maar met de kantine en alles erbij van 1 opbergruimte aan kantine wil ik dan stallen maken namelijk. Maar da's nu dus niet mogelijk helaas. (waar nu duivenlokaal in gevestigd is). Eerst maar huren en goede relatie opbouwen met die verhuurder.

Daihyo

Berichten: 88596
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:56

Dan zou ik met bovenstaande starten. De hoeken schuin maken met 2 houten palen en dan prikpaaltjes er tussen in. En dan het hele jaar rond het land goed te leren kennen, zodat je weet waar de sterke en zwakke punten zijn. En kun je de omheining zo weer aanpassen.
Dan heb je nog tijd zat om een leuk plan te maken. Ik zelf zou dan voor rondje weitjes en vormen gaan, beplanting met hagen, verschillende ondergronden, enz. Maar zolang je nog niet weet of je er langere tijd blijft, zou ik dat nog niet doen.

Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 12:00

Mijn vriend kent het land... Hij heeft een paar velden vlakbij en dit stuk grond ook al paar jaar gehooid gehad. (85 kleine balen elk jaar dus imo best goed denk ik voor zo'n klein stuk).
Uiteraard als er paarden staan zal het niet meer gehooid kunnen worden.

Het is zandgrond, de grond is nu erg droog ook. Maar denk dat in de winter water dan wel goed wegtrekt.