Zijn er hier die een zitmaaier hebben om de weide mee te maaien?
Piste slepen of dergelijk is hier niet van toepassing, maar ik zou toch een robuust model willen vanwege enkele mierenhoopjes op de weide. Ik zou het gras niet heel hoog laten komen, maar het is wel ietwat hobbeliger terrein dan een strakke gazon. (het is voor de stukken waar mijn shetlanders niet op komen. Totaal iets van een 2500m2).
Met welke zitmaaier komen jullie goed doorheen de weide of juist niet? Wij hebben er enkele op het oog: Stihl 4112 SZ, stiga tornado 5108W en de simplicity en snapper 110 (maar als ik het goed begreep zijn die laatste failliet in 2019 en dus moeilijk om aan reservestukken te geraken).
Het liefst werk ik met een klepelmaaier, maar dat lijkt op zitmaaiers niet te bestaan. Minitractor met klepel vind ik meteen wel al groter uitvallen voor mijn stukje wei en ik ken er niets van. Minitractor zou ookal 2dehands moeten en zonder kennis lijkt me dat niet zo slim.
De bosmaaier is fysiek echt te zwaar aan het worden, vandaar wou ik eens horen met wat voor type zitmaaier het bij jullie wel/niet goed gaat (puur om een wat hobbeliger terrein te maaien)