Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Soms ligt het aan de stal maar regelmatig ook aan eisen van de pensiongast.
mystery1980 schreef:oh waar moet ik beginnen! Heb dat ook regelmatig gehad.
In het verleden aangelopen tegen bijvoorbeeld de volgende dingen:
-te veel staluren voor mn pony
-kwalitatief slecht hooi of weinig ervan voeren
-omheining die niet in orde was
-gevaarlijke objecten in de paddock laten slingeren
-meer paarden stallen dan de ruimte toelaat en ook paarden zomaar toevoegen aan een groep zonder overleg met andere eigenaren
-snoep en ongezond voer aan je pony geven
-medicijnen of voer vergeten te geven
-niet bellen bij ziekte/verwonding
-omheining open laten of niet goed sluiten
-kinderen die tussen loslopende pony's spelen
-zware rijbak/ niet voldoende of niet onderhouden
-mesthoop niet goed opsteken
-mest niet opruimen op vervelende plekken
-kantine /toilet smerig achterlaten
-bij warm weer geen of niet voldoende drinkwater aan de paarden verstrekken
en ik ben vast nog heel veel vergeten!
Blue_Eyes schreef:mystery1980 schreef:oh waar moet ik beginnen! Heb dat ook regelmatig gehad.
In het verleden aangelopen tegen bijvoorbeeld de volgende dingen:
-te veel staluren voor mn pony
-kwalitatief slecht hooi of weinig ervan voeren
-omheining die niet in orde was
-gevaarlijke objecten in de paddock laten slingeren
-meer paarden stallen dan de ruimte toelaat en ook paarden zomaar toevoegen aan een groep zonder overleg met andere eigenaren
-snoep en ongezond voer aan je pony geven
-medicijnen of voer vergeten te geven
-niet bellen bij ziekte/verwonding
-omheining open laten of niet goed sluiten
-kinderen die tussen loslopende pony's spelen
-zware rijbak/ niet voldoende of niet onderhouden
-mesthoop niet goed opsteken
-mest niet opruimen op vervelende plekken
-kantine /toilet smerig achterlaten
-bij warm weer geen of niet voldoende drinkwater aan de paarden verstrekken
en ik ben vast nog heel veel vergeten!
Hier kan ik er een hoop van afvinken en op die stallen ben ik dan ook niet gebleven. Waar mijn paard nu staat, hebben wij het allebei prima naar onze zin. Dus blijven zoeken, er zijn echt plekken waar hij wel goed staat!
Moska schreef:Dat hoeft niet perse, gewoon doen wat je beloofd en afspreekt, dan gaat het al een stuk beter. Oftewel geen onrealistische verwachtingen scheppen. Op mijn een na laatste plek stonden er ongeveer 40 in pension a 300 per maand en nog moest ik voor bijna 100 per maand voer bijkopen, omdat het anders niet genoeg was. Geen probleem als ik dat van te voren weet, wel vervelend als men aangeeft dat alles inclusief is.
belle_boef schreef:Ik denk maar zo dat als iedere stal het optimaal maakt voor de paarden er heel veel minder plek is voor pension en je stalgeld van 600€ krijgt. Wellicht nog meer. Het aantal paarden kan dan flink naar beneden in het land.
Meerdere verschillende types, leeftijden, geslacht, temperament, etc. paarden bij elkaar kan je gewoon niet in maatwerk leveren zonder een hele hoge prijs en/of weinig paarden.
Skessa_ schreef:Als je alles naar je eigen hand en zin wil doen, zul je een plek in eigen beheer moeten zoeken.
Als je die mogelijkheid niet hebt zul je je moeten schikken bij bepaalde zaken.
Vervelend, maar verder weinig aan te doen.
Peggyrosa schreef:Precies dat!
In de advertentie was het inderdaad ook dagelijks stal uitmesten (gebeurt niet) en zoveel meer dingen die in praktijk anders zijn. Ik sta volpension, maar alsnog elke dag zelf ernaartoe opdat de basis in orde is. Daarom ben ik ook zo huiverig met een eventuele nieuwe plek. Want daar weet je ook niet hoe het er echt aan toe gaat dagelijks.
Daarnaast zijn er best wat incidenten geweest door nalatigheid en onwetendheid, waar mijn paard en ik een aantal keer flink van gedupeerd zijn geweest.
Er wordt niet correct omgegaan met hun eigen paarden. De dierenarts wordt bijvoorbeeld niet ingeschakeld als dat echt dringend nodig is, ze klooien zelf wat aan met alle gevolgen van dien. Daar voel ik mij ook niet prettig bij.