Heel leuk en lief paardje in omgang, ruin 16 jaar.
Maar hij heeft al veel bijrijdsters gehad en die weten allemaal hoe hij kan zijn. En ik vond hem eerst heel leuk met rijden enzo, en snapte niet echt waarom ze niet meer wilden rijden. Ja ze vonden hem beetje eng met rijden, maar dat had ik nog niet gemerkt.
Maar toen ik vrijdag aan het rijden was was het de zoveelste keer dat hij uit het niets ging bokken en draaien. Bleef weer net aan zitten !
Ik ben echt NOOIT bang met rijden, stap op ieder paard, maar nu sprongen de tranen echt in mijn ogen
Alle andere pensionklanten waren heel aardig en zeiden dat ik gelijk had, hij bokt echt gemeen.
En hij is dus met rijden elke seconde overal naar aan het kijken.
Dan zoekt ie iets om bang van te zijn en dan gaat ie :
*bokken
*draaien
*stilstaan en achteruitlopen
*stuiteren (bok,stijger enz)
*gek doen
en ik weet niet meer wat ik kan doen
Als ik in de groepsles rijd is ie braaf,dan werkt ie wel.
Maar met gewoon rijden, ik houd hem voorwaarts, rij veel afwisselingen.
Maar hij zoekt het gewoon op...
Zijn eigenaresse rijd hem in haar les en verder longeert ze hem...
Wat moet ik doen ??? Ik vind het zo naar
Alvast bedankt,
Groetjes van Larysse.
succes
Misschien komt het juist wel door de vele bijrijders die de revue zijn gepasseerd, dat hij zoiets heeft van bekijk het maar. Ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen Larys, volgens mij is zijn baasje juist in de groepsles gaan rijden omdat ze ook bang van hem is, dus de dagen dat jij rijdt krijg je het dubbel voor je kiezen. Als je het echt eng vindt zou ik ermee stoppen, ook al vindt je dat zielig en is hij verder wel lief. Ik heb zelf gezien hoe hij kan doen en dat kun jij niet veranderen met 2-3 keer per week bezig zijn met hem als zijn baasje zelf ook niet consequent is....