Ik vroeg me af als jullie een bevestiging weten voor schrikdraad aan betonnen palen? Aan de betonnen palen zit schaapdraad en bekaertdraad. Boren in de betonnen palen zien we precies niet zitten, zijn echt van die gewapende met ijzer in.
Maar misschien bestaat er wel iets anders, isolatoren om rond te binden? Ik kan precies niets vinden online, of ik zoek verkeerd dat kan zeker ook.
Je kunt met een hamerboor (dat is iets anders dan een klopboor) prima in (gewapend) beton boren. Kwestie van het juiste gereedschap huren of kopen.
Maar als je echt niet wilt boren: wat de meeste mensen doen is isolatoren met 2 lussen glad draad vast maken. Draadlus om de betonpaal, isolator met de voet er onder klemmen, en draad goed strak draaien. Wil je helemaal zeker zijn: kort boutje door isolatorvoetje, aan de achterkant vastzetten met een moertje, boutje aan de voorkant iets uit laten steken en een oogje in de draadlus maken waar je het boutje in steekt.
Sybelle
Geplaatst: 02-07-22 13:02
Als je op beugelset isolatoren of bevestigingsring isolatoren zoekt krijg je ringen die je om een paal kan klemmen. Buisklem en paalklem heten ze ook wel.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 02-07-22 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.