Kunstof Omheiningen, welke merken zijn het best?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obi_san

Berichten: 60
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Gelderland, Winterswijk-Meddo

Kunstof Omheiningen, welke merken zijn het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 11:45

Hallo allen,

Eindelijk is het dan zover, ik kan beginnen aan het aanleggen van een omheining hier bij huis voor mijn toekomstige paardjes.

Graag wil ik een kunststof omheining gaan aanschaffen van gerecycled kunststof. Dit omdat dat duurzamer is dan gewoon kunststof EN dat ik van een ouder topic uit 2019 heb begrepen dat voornamelijk de gerecycled kunststof omheiningen NIET kromtrekken in de zon.
Het merk Hahn Kunstoffe heb ik al voorbij zien komen van iemand die dit al 14 jaar had, en die was nog steeds goed en niet krom.

Maar helaas stonden er verder geen andere leveranciers/fabrikantnamen in dat topic (of in andere topics).

Zijn er mensen hier die ook ervaringen hebben met Hanh kunstoffe omheining of met andere fabricaat kunststof omheiningen die ook langdurig goed blijven?

Zodat ik een goede keuze kan maken van kunststof omheining.

Alvast bedankt.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:12

De volkunstof palen van gerecycled kunststof trekken juist enorm krom

s0173957

Berichten: 5429
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:56

juliomariner schreef:
De volkunstof palen van gerecycled kunststof trekken juist enorm krom


Wij hebben ze rond de stapmolen staan, aan 15 jaar en was toen al 2de hands... staat nog perfect recht hoor.
Maar gezien ze 2de hands is geen idee van merk.

obi_san

Berichten: 60
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Gelderland, Winterswijk-Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 12:24

juliomariner schreef:
De volkunstof palen van gerecycled kunststof trekken juist enorm krom


Die van Hahn Kunstoffe is zover ik weet van binnen versterkt met metaal. En heb hier op het forum een ervaring gelezen van iemand die de omheining al 14 jaar had, en niet kromgetrokken.

obi_san

Berichten: 60
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Gelderland, Winterswijk-Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 12:27

s0173957 schreef:
juliomariner schreef:
De volkunstof palen van gerecycled kunststof trekken juist enorm krom


Wij hebben ze rond de stapmolen staan, aan 15 jaar en was toen al 2de hands... staat nog perfect recht hoor.
Maar gezien ze 2de hands is geen idee van merk.



Fijn te lezen dat jullie dus ook een kunststof omheining hebben die al 15 jaar lang (en wie weet hoelang ervoor bij de vorige eigenaar) goed is gebleven zonder kromtrekken. Jammer dat je niet weet welk merk het is. Dank voor het delen van je ervaring in ieder geval :)

obi_san

Berichten: 60
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Gelderland, Winterswijk-Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 14:14

Hallo allen die dit nog lezen in de toekomst.
Helaas hebben niet veel mensen gereageerd, maar ik heb inmiddels contact gezocht en gehad met Hahn Kunstoffe in Duitsland en van hun de firmanaam van hun partner in Nederland gekregen via waar ik hun omheiningen kan bestellen.

De palen en liggers van de "koppelzaun" versie van hun producten zijn verstevigd van binnen met metaal. Dus zijn vrijwel onverwoestbaar.

Ik doe van de omheining en de doorsnede hier een foto ervan bij. Wellicht dat een ander die dezelfde zoektocht maakt er wat aan heeft.

[img]
Afbeelding
[/img]


Afbeelding