Waterontharder en-/of leidingwater voor paarden?

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Waterontharder en-/of leidingwater voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:34

Ik kon deze vraag niet recent vinden vandaar dat ik hem alhier stel.

Het water voor de stallen en weides zit op ons waterleiding aangesloten. Nu willen we met de verbouwing van de badkamer een waterontharder plaatsen. Tijdens het sparren hierover kwam de vraag naar boven of dit wel goed is voor de paarden?
Zijn er mensen die een soortgelijke situatie hebben? Of mij hierin kunnen adviseren?

Alvast bedankt.

laran

Re: Waterontharder en-/of leidingwater voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:47

Wij hebben de stallen al jaren aangesloten op de waterontharder ik merk geen verschil. Maar overdag en zomers staan ze op een ander perceel en daar krijgen ze gewoon water.
Wij hebben de koi vijver ook aangesloten op de ontharder en daar gaan in de koi wereld hele theorieën over rond. Maar ook daar merk ik geen verschil.

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:30

Wil niet geloven dat dit voor de paarden slecht zou zijn. Wel een ander ding is de capaciteit van de waterontharder, wij hebben met zin de buiten kranen op normaal leiding water. Als je veel water gebruikt moet je ook een grotere ontharder hebben die duurder is in de aanschaf.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:54

kirsten87 schreef:
Wil niet geloven dat dit voor de paarden slecht zou zijn. Wel een ander ding is de capaciteit van de waterontharder, wij hebben met zin de buiten kranen op normaal leiding water. Als je veel water gebruikt moet je ook een grotere ontharder hebben die duurder is in de aanschaf.

Dit. Voor eigen gebruik onthard water, bewust voor de paarden niet.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 21:17

Alvast bedankt voor jullie antwoord. De capaciteit kwam ook ter sprake inderdaad. Daarin bedacht dat het voor eerst wel zou kunnen maar we dan binnenkort wel de leiding om zouden moeten zetten.

Over wel niet goed zijn heb ik mij nooit echt zo in verdiept. Kalk/mineralen en kon het zo snel ook niet vinden. Mijn eigen idee zou zijn dat het weinig uit maakt. Maar goed capaciteit en prijs technisch gezien is het een ander verhaal.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:18

Slmt9 schreef:
kirsten87 schreef:

Dit. Voor eigen gebruik onthard water, bewust voor de paarden niet.

Idd wij hebben de schuur er buiten gelaten anders blijf je bezig ( hadden we eerst wel) voor mijn aquarium voeg ik idd weer wat toe.... En paarden overdag gewoon grondwater( buiten)