Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
tamary schreef:Kunststof kan je geen draden op opspannen.
Qua duurzaam kijk ik ivm slijtage (microplastics en ellende met recycling) liever maar biologisch afbreekbaar, inert of andersinds natuurlijk materiaal (incl. metaal of zelfs beton) en vermijd ik plastics waar mogelijk. Kans is mij te groot dat het deels lokaal en verder elders in het milieu terecht komt met alle ellende die daar bij hoort.
Achterom schreef:Toen we hier kwamen wonen stond hier een omheining met grotendeels lint, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet zo duurzaam. Alsin: ik was er constant mee aan het klooien.... dan lieten de isolatoren weer los, of zaten er breuken in het lint.... we hebben nu een complete gecresoteerde houten omheining, ideaal.
pinto_1 schreef:Wij gaan nu voor kunststof palen.
De houten, geimpregneerde palen vreten ze als bevers aan, en ze knappen af bij vorst en nat weer.
tengeltje11 schreef:Hier oude treinbilzen met schrikdraad. Is naar mijn ervaring duurzamer dan lint en onze Bilzen zitten nu al 12 jaar in de grond en is nog niets aan(zware klei, de kastanjepalen rond de bomen zijn al jaren terug gewoon omgevallen omdat ze rot waren…)
Tantejeanne schreef:tengeltje11 schreef:Hier oude treinbilzen met schrikdraad. Is naar mijn ervaring duurzamer dan lint en onze Bilzen zitten nu al 12 jaar in de grond en is nog niets aan(zware klei, de kastanjepalen rond de bomen zijn al jaren terug gewoon omgevallen omdat ze rot waren…)
Heb je dan de hele wei met bielzen gedaan of alleen de hoeken? Wij kiezen indd ook voor draad
xmarliez schreef:Ik heb gedeeltelijk hout/gedeeltelijk lint. Ziet er super strak uit vind ik.
Hier het stuk met lint
[ Afbeelding ]
En dit is met hout en gaas aan de onderzijde (achter het hout zie je nog lint doorlopen).
[ Afbeelding ]
En wil je echt duurzaam dan kun je ook voor permanent kabel gaan. Dat heb ik in een andere wei van mij. Groot voordeel is dat paarden er nooit in vast kunnen blijven zitten.
[ Afbeelding ]
Gecreosoteerd hout wordt niet meer gemaakt. Ik heb nu Dura hout. Ziet er waanzinnig mooi uit.