durven jullie nog op je paard na een harde val??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:57

Ik stap er altijd weer op, meteen na de val (heb gelukkig nog nooit iets ernstigs gehad) zodat ik niet bang wordt van het paard! Gelukkig is het nooit voorgekomen dat ik doodsbang ben op een paard omdat ik er was afgevallen.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:28

Jah ik durf er denk wel op
Ik nog nooit echt heeel hard terecht gekomen (gelukkig) Scheve mond

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:57

Ja, tuurlijk. Zou niet weten waarom niet. Verward Ik kies er toch zelf voor om paard te rijden? Sja, en ook aan paardrijden zitten risico's. Als je ervanuit gaat dat je je nooit pijn zal doen kun je maar beter gaan schaken. Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:13

Als ik kan stap ik er meteen weer op, desnoods eerst ff longeren als ie gek doet. Als je het uitsteld wordt het alleen maar moeilijker! Ik ben geen held en heb dan ook best wel ff nog bibbers hoor na een val, maar je moet er gewoon weer op!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:14

Lepeltje schreef:
Ja, tuurlijk. Zou niet weten waarom niet. Verward Ik kies er toch zelf voor om paard te rijden? Sja, en ook aan paardrijden zitten risico's. Als je ervanuit gaat dat je je nooit pijn zal doen kun je maar beter gaan schaken. Knipoog


Kan ook heel pijn doen als je prompt van je stoel valt hoor?!?! Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:15

Of je fiets Haha!

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:19

Ik ben een keer met mijn verzorgpony omgevallen, toen kreeg ik (per ongeluk) een trap tegen mijn hoofd en heb een tijdje bewusteloos gelegen, daarna vond ik het best wel weer eng om er op te gaan. Maar de mensen die mij vonden zeiden dat ik maar bleef zeggen dat ik er weer op wou Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:07

ja natuurlijk! *LOL* het is heel belangrijk dat je er gelijk weer op gaat, want anders dan blijf je bang... en dat is niet leuk! Het is misschien wel moeilijk, maar je zal toch je angsten moeten overwinnen...

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:08

Ja, anders reed ik al heel lang geen paard meer.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:09

dus je bent er toch weer opgekropen..? moedig van je!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:09

Yup... maar ik zat niet lekker :/

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:11

wat dan..?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:11

Ik heb geleerd om altijd meteen weer op te stappen dus doe het ook. Hoeveel pijn ik ook heb. Als ik veel pijn heb dan ga ik er maar eventjes op zitten, maar ik zorg dat ik er weer op kom, desnoods met behulp van iemand anders. Dat heb ik een keer meegemaakt. Het was erg pijnlijk, maar ben er toch weer op gekomen. En voor mezelf had ik een veel beter gevoel erover.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:12

ik ben wel een keer heel hard van Replay gevallen, in midden galop, ik ben er daarna niet meer opgegaan, het deed gewoon echt te pijn, maar de volgende les wel weer, ik vond toen de galop nog wel eng, maar verder ging het goed

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:13

goed van je!!!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:14

nou, ik moet tegenwoordig heel goed nadenken of ik er weer opklim mijn vorige verzorgpony gooide me er vaak 2 à 3 keer per dag af (ik ging er 2 dagen p/w heen) en ben er toen een maand lang elke keer braaf opgeklommen, maar elke keer met bibbers. op het laatst was ik mijn zelfvertrouwen helemaal kwijt en sliep ik 's nachts niet meer als ik er de volgende dag heen moest. op het laatst durfde ik na een val ook alleen maar te stappen aan een longeerlijn met aan het eind mijn instructrice...tot die me vertelde dat als de pony ervandoor ging ze hem toch niet tegen kon houden...toen durfde ik helemaal niet meer op het laatst ben ik er gewoon mee gestopt, en weer bij de manege gaan rijden. maar de schrik zit er nog steeds in. de braafste manegepaarden vind ik heerlijk om te rijden, juist omdat ze niet zo hard gaan. als ik op een sneller paard moet (en dat is bijna elke week, aangezien ik 1 van de beter ruiters in onze les ben) klim ik er met moeite op, terwijl ik er voor die pony gewoon opsprong zonder een spoortje angst. ik betrap mezelf er regelmatig op dat als ik op een 'snel' paard zit, ik smoesjes ga verzinnen om maar niet te hoeven galloperen... Verdrietig

ik word er gek van, ik ben bang als ik erop zit, maar als ik er nu aan denk kan ik mezelf wel voor mn kop slaan, want ik ben gek op paarden en ga er het liefst de hele dag mee om, maar liever gewoon verzorgen dan rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:24

ben een keer met mn rug op een hek gevallen..En er weer gewoon opgeklommen!! (vond het toen wel enger)

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:52

Ik ben heel wat jaren terug hard van een paard afgevallen. Het paard begon uit het niets helemaal te flippen, kwam alleen met mijn hele gewicht op mijn schouder terecht, schouder uit de kom. Als ik dat niet gehad had dan was ik er zo weer opgestapt. (heb er daarna wel weer opgereden toen me arm weer goed was). Ik ben gewoon zo'n iemand.... val ik eraf....pech. Maar ik stap er wel weer altijd op! Tegen mij zeiden ze altijd; met vallen en opstaan leer je. (ik kreeg vroeger altijd van die rotpony's waar niemand op durfte, dus dan lag ik er regelmatig af!) Als ik geen pijn heb stap ik met een big smile weer op *LOL* !

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:53

als ik kan, klim ik gelijk weer op m'n paard.

2x keer kon het echt niet, 1 keer was ik bewusteloof (werd van het paard af tegen de zijkant van de bak aan gesmeten) en de tweede keer had ik een been gebroken.
Maar als het even kan klim ik er gelijk weer op.
Vorige zomer ben ik met crossles gigantisch onderuit gegaan met mijn pony (we waren allebei fout). Ik moest even bij komen omdat ik met mijn onderrug (sja ondanks de bodyprotector) tegen een houtenbak aan was geknalt, maar toch heb ik mijn crosstraining wel afgemaakt. Niet zo zeer om te zorgen dat ik niet meer op mijn paard durfde, maar eerder om er zelf allebei iets van te leren!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:56

ik klim er over het algemen gelijk weer op,mar 1 keer heb ik zelfs mn pony verkocht...hij had al gekke dingen gedaan,en mijn gebroken+uit de kom geschoten arm was de druppel...de arsten dachten alleen uit de kom,en hebben mn arm dus "even" gezet...de valium was lekker,maar de pijn erna!!!wat was ik bang van die pony geworden...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:05

Op mn eigen pony zeker wel! Een ander paard ligt eraan hoe hard ik val. Bloos

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:15

Ik ben meerdere keren hard van een paard gevallen, één van die keren ben ik niet direct opgestapt.
Was bijna met de pony op de snelweg beland door een hond die opeens voorbijschoot, heb zeker honderd meter in rengalop op haar nek gezeten, uiteindelijk ben ik zelf in het prikkeldraad beland.
Ik was 13 en het was mijn eerste buitenritje zonder dat er iemand bij was. Maar paar dagen later durfde ik er al vrij snel weer alles mee.

Verder heb ik van mijn pony een behoorlijke smak gemaakt met springen, durfde daarna niet meer te springen maar nog wel op hem te klimmen.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:19

Ik heb een aantal jaren terug ook een val gemaakt maar dat was niet ik alleen maar samen met mijn verzorgpaard. Kon er niet weer op want ik was bewusteloos. Maar mensen 1 ding kan ik jullie vertellen doe ALTIJD een cap op. Als je het niet doet kan het je leven kosten !! Echt waar.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:20

Vorige zomer ben ik loeihard van mijn paard geslingerd. Dat was voor het eerst en gelijk goed! Diepe snedes in mijn handen van de teugels en een half jaar lang een stevige pijn in mijn rug gehad.
Op het moment zelf ben ik wel weer opgestapt, nou ja, er op getild door mijn man want ik kon mijn rug niet bewegen. Maar dat was alleen om mijn paard gerust te stellen, want die was harder geschrokken dan ik Lachen
Vijf minuutjes gestapt tot hij weer kalm was en toen er weer afgetild.

Daarna door rugklachten een half jaar niet gereden en toen tot de ontdekking gekomen dat ik niet meer durfde!

Twee weken geleden heb ik voor het eerst weer 10 minuutjes op hem gestapt en morgen ga ik weer een keer proberen (tussendoor was het te druk om me rustig voor te bereiden).
Ik ga er vanuit dat het wel weer goed komt, maar doe voorlopig lekker rustig aan.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:21

Ik ben er een keer niet terug opgeklommen, omdat ik met de ambulance naar het ziekenhuis moest. De andere keren ben ik er wel weer terug op gegaan. Ik zou waarschijnlijk wel even de longe eraan doen, maar wel erop. Anders ga je misschien nooit meer. Die pony waar ik toen van afviel ben ik nooit meer terug opgegaan. Mijn ouders verboden het me en de eigenaren hebben haar een tijdje later verkocht.