Ervaringen schaduwdoek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Ervaringen schaduwdoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 14:59

Hallo,

Ik wil een schaduwplek op mijn wei creëeren nu mocht ik van stalhouder een schaduwdoek plaatsen, een waterdichte ga ik voor, maar wat is nu een goede, je ziet op internet tussen de bomen het bos niet meer, en ook welke tegen een windstootje kan, en zijn er mensen die ze ook in de koudere maanden laten hangen als beschutting?

8nnemiek

Re: Ervaringen schaduwdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:03

Waterdicht schaduwdoek? Dat ken ik niet. Maar als het waterdicht is dan zal het ook niet veel lucht doorlaten gok ik, en het mooie aan schaduwdoek vind ik dat het redelijk open is en de wind er minder mee speelt dan met een dicht zeil/doek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:04

Waterdicht zou ik niet doen. Alles wat waterdicht is, kan geen water doorheen (duh) en dan kan er dus water in gaan staan en zakken vormen.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 15:07

Ja ze bestaan, staat bij schuin af laten lopen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:25

ik heb jarenlang een tarp gehad aan de luifel van m'n stal, boven de hooinetten, werkte perfect, heeft tot DE storm begin 2018 alle stormen overleefd. De paarden hadden schaduw en ze konden bij regen droog hooi eten. Je moet hem wel goed spannen en af laten lopen, anders komen er inderdaad zakken water in te staan.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:07

Ik heb een schaduwdoek, maar niet waterdicht, gewoon enkel voor extra schaduw. Als het regent staan ze sowieso liever in de schuilstal. Ik haal hem zelf weg bij slecht weer in de zomer, maar ik woon aan de kust, het waait hier altijd flink. In het najaar haal ik hem ook weg en hang hem pas in het voorjaar bij het mooie weer terug op.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:38

Ik heb vorig jaar ook schaduwdoek opgehangen en trailer elastieken gebruikt (je kan ook binnenband van een fiets gebruiken). Dit rekt iets mee en dan klappert het minder snel kapot. Bij echt wind en slecht weer haal ik het weg.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:48

Ik heb vorig jaar een hoekje schaduw gecreëerd met schaduwdoek van de Action. Houdt verassend goed moet ik zeggen :j Dit jaar gaan ze naar de schuilstal anders hadden we het wat beter vast kunnen fabriceren. Maar in principe voldeed het prima.

Afbeelding

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:11

Ik heb ook een schaduwdoek hangen, niet waterdicht en ik heb een systeem dat ik hem met regen en veel wind makkelijk weg kan halen, mijn vorige pony was bang als het erg hard ging klapperen bij veel wind dus weghalen vind ik daarom erg fijn.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 18:27

Ja bij ons mag helaas geen schuilstal geplaatst worden, maar wil ze het liefst zo veel mogelijk buiten laten staan