Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Elisa2 schreef:Frezen lijkt mij ook niet handig, wat je het beste kunt doen is keren en zorgen voor een toplaag. Zandgrond zonder toplaag draagt niet en daarom kun je er niet in rijden..houtsnippers er door of kokosvezels en je hebt een bodem die draagt en bruikbaar is.
Dispar_Vulgo schreef:Elisa2 schreef:Frezen lijkt mij ook niet handig, wat je het beste kunt doen is keren en zorgen voor een toplaag. Zandgrond zonder toplaag draagt niet en daarom kun je er niet in rijden..houtsnippers er door of kokosvezels en je hebt een bodem die draagt en bruikbaar is.
Maar dit is echt niet budget-proof.
Toen wij onze bak (20x40) 10 jaar geleden lieten keren was dat al zo’n 10.000 euro. Zal natuurlijk afhankelijk zijn hoe diep ze moeten graven tot het witte zand.
En daarna houtchips erover. Vooral de eerste keer wel een flinke laag, +5.000 euro en dit iedere paar jaar aanvullen a 2.000 euro.
Klinkt niet alsof daar het geld voor is
DuoPenotti schreef:ik denk voor 20x40 keren 10.000 euro er een bedrijf heel hard heeft zitten lachen
Had je toen echt meerdere bedrijven benaderd?
17 jaar geleden 20x60: 800 euro...
tirzasarah10 schreef:DuoPenotti schreef:ik denk voor 20x40 keren 10.000 euro er een bedrijf heel hard heeft zitten lachen
Had je toen echt meerdere bedrijven benaderd?
17 jaar geleden 20x60: 800 euro...
Dat denk ik niet. Met 800 euro heb je gewoon mega veel mazzel gehad. Ik zou de grond laten keren maar daar zat te weinig zand onder. Ze moesten een meter diep en dachten dat het met 40 uur wel klaar zou zijn. Na een dag gaf de machinist al aan dat 40 uur niet haalbaar was. Eerder 80 uur a 180 euro per uur. Dit was voor de extreme brandstof ellende.
Gebruikers op dit forum: Amado, Bonita_Bon, IASCrawler, ikbencarmen en 16 bezoekers