Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en het laatste stuk gewoon laten drogen.Let er wel op dat hij echt goed droog is, het vel duurt heel lang.
. Het is belangrijk om hem goed te laten drogen na het rijden. Als ie vies is was je hem op wolwas met woolite. Enne, ik had ook gewoon een volledig schabrak, gewoon op de blote rug. Het nut van alleen een bontje ontgaat me eigenlijk........ soesie schreef:2 x per maand wassen vind ik niet veel. Als er zweet e.d. aankoekt, kan het paard daar toch ook irritaties van krijgen? En als je je aan de wasvoorschriften houd, is er volgens mij niets aan de hand.
Tigger"]
[quote="soesie schreef:2 x per maand wassen vind ik niet veel. Als er zweet e.d. aankoekt, kan het paard daar toch ook irritaties van krijgen? En als je je aan de wasvoorschriften houd, is er volgens mij niets aan de hand.
Tessebes"]
[quote="Tigger"][quote="soesie schreef:2 x per maand wassen vind ik niet veel. Als er zweet e.d. aankoekt, kan het paard daar toch ook irritaties van krijgen? En als je je aan de wasvoorschriften houd, is er volgens mij niets aan de hand.
, maar gebruik hem bijna nooit op de blote paardenrug (het singelbontje natuurlijk wel). Doe wel een dun molton shabrakje onder de onderlegger, zo blijft hij mooier en hoef je hem minder vaak te wassen. Ik was hem 1x in de 2 maanden, of hij moet vies zijn geworden door de regen en het zweet. Gewoon wassen op 40 graden met de wolwas, dan blijft hij super mooi en krimpt hij niet.