Welk scheerapparaat?

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 09:04

Al een aantal jaar laat ik de pony scheren. Maar nu wil ik zelf een scheerapparaat aanschaffen. Makkelijker om zelf te bepalen wanneer ik wil scheren, geen gedoe met afspraken maken etc.

De pony heeft een vrij dikke vacht. Welk scheerapparaat raden jullie aan?

Ik zou graag onder de 300 euro blijven :)

sijs

Re: Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:44

Ik heb de Voss Farming easycut pro! Super fijn apparaat, ik scheer hier de shetlanders, onze fjord en warbloed mee! Bij alle paarden super fijn! en nooit problemen gehad dat hij ergens niet door kwam zoals bij ons vorige apparaat!

https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... vOEALw_wcB

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:54

sijs schreef:
Ik heb de Voss Farming easycut pro! Super fijn apparaat, ik scheer hier de shetlanders, onze fjord en warbloed mee! Bij alle paarden super fijn! en nooit problemen gehad dat hij ergens niet door kwam zoals bij ons vorige apparaat!

https://www.agrishop.nl/voss-farming-ea ... vOEALw_wcB

Ik lees daar helaas niet echt goede recensies over :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:07

Volgens mij had Kaatje77 wat mooie Heinigers te koop laatst. Die scheert professioneel dus dan heb je voor mooi geld een super apparaat liggen.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:11

Ik zou voor een Heiniger gaan, ik heb een oud apparaat, maar die werkt echt fantastisch! Komt met gemak door de wintervacht en sokken van mijn tinker zonder gekke strepen te geven :D

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:56

Ik heb een heiniger voor lichaam en Wahl voor hoofd/gevoeligere plekken. (is kleiner en maakt minder lawaai).

Koop zeker een ectra setje messen, want ze zijn sneller bot als je denkt, en dan sta je wel eens met een half geschoren paard :+ :+
Eens geschoren kan je je mesjes dan laten scherpen, hoef je ook niet perse altijd nieuwe te kopen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 15:20

Heiniger lijkt me echt top! Helaas kan ik niks vinden onder de 300 euro :(

Als ik voor een ander merk zou gaan, waar moet ik dan op letten?

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:46

Kijk eens op marktplaats, het is niet per se scheerseizoen, dus ik denk dat je daar voor een leuk prijsje een goed apparaat kunt scoren! Ik heb de mijne ook via marktplaats gekocht voor 50 euro, hoefde alleen een paar nieuwe messen erbij te kopen en hij werkt echt fantastisch!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:57

Lister fusion of andere van Wahl/Lister zijn onder je budget en van hun ben ik echt super tevreden! ik heb wel alleen de kleine "trimmer" van Wahl voor hoofd en benen dus, maar ik gok dat de grote machines van een evenwaardige kwaliteit zijn als de rest van hun producten. Wahl is zowieso een goed merk dat bekend staat om zijn kwaliteit!
de Sectolin SE600 is ook behoorlijk goed en nieuw onder de 300euro.
De Easy cut via Vos Farming lijkt mij ook DIK ok en onder de 300euro.
Van Kerbl heb je ook machines onder de 300euro en ook deze zijn kwalitatief goed.

Ik zou vooral kijken waarvan je bvb het makkelijkst mesjes kan bijkopen of je bvb een slijpservice hebt.
Of waarvan er bvb een winkel in de buurt is, zodat als er enige problemen zijn ,deze altijd makkelijk en snel verholpen kunnen worden of ze gewoon uitleg kunnen geven. zondar dat je je machientje moet opsturen en weer gelijk een paar weken/maanden kwijt bent ..

De duurdere apparaten verschillen vaak van goedkopere apparaten omdat deze minder snel opwarmen en je dus langer kan doorscheren.
Maakt niet uit welkemachientje je koopt, let altijd héél goed op de temperatuur van je messen! Ze kunnen nl erg heet worden als je niet oplet!
Ook is de kwaliteit van messen en manier van snijden verschillend. Met het 1ne setje doe je een half paard, met een ander tot 4 paarden.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 17:01

Gewoon via mp een degelijk merk kopen..

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:37

Ik schop deze even omhoog. Er zijn vast paardenliefhebbers die ook schapen hebben. Zijn er combi scheerapparaten?
Ik moet twee schapen scheren en vind het zonde om een duur apparaat alleen daar voor aan te schaffen .

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:08

Een scheerapparaat die bijde diersoorten kan scheren? Nee.
Met een scheermachine voor paarden kom je niet door de wol heen is onze ervaring.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:48

Losse kop 2e hand kopen .. is dan 4 schroeven los en dicht... ( en tandwielen goed op elkaar en ik scheer weer schapen.. ( heb andersom gedaan...was schapen apparaat en heb lossen kop gekocht 2e hands was 60 euro kwijt excl messen)