Ik heb een haflinger ruin, van nu 1 jaar en 10 maanden (12-05-2002). Hij staat nu op stal met een maatje van zn eigen leeftijd. Maar omdat we nu teveel paarden op stal hebben, loopt 1 pony altijd los, en er is vanmorgen dus een ongelukje gebeurd. Paard was gevallen, doordat ie liep te vervelen met die shetlander die altijd losloopt, en ranger loopt dus ook altijd met m te vervelen. De paddock is te drasserig, zakken ze tot aan de knieen weg in de blub, en nu ook bevroren. Weiland kunnen ze natuurlijk ook niet op..... En aangezien ik ranger minimaal 5 uur per dag buiten wil hebben word dat lastig... Die shetlander mag wel de wei op, en had ie gister ook de hele dag gelopen. Dus ik had hem vandaag ff dr op, zodat ranger ff los kon lopen, begint die staleigenaar in ene van hij vreet zn eigen zo helemaal kapot, en als je wilt dat ie buiten komt ga je maar met m wandelen... (terwijl ie dus nog niet genoeg verkeersmak is, om in je uppie te wandelen). En zo zijn er wel vaker irritaties geweest.... En ik ben nu dus een btje verder aan t kijken, naar andere mogelijkheden, behalve opfok.... Dus als je oplossing hebt, of een weitje in de buurt van hhw weet ofzo, geef gerust een gil...... (ben nog lang niet zeker of ie daar weggaat, maar ben gewoon eens aan t kijken.... want die andere jaarling die staat dus soms gewoon dagen achter elkaar binnen...
)Alvast bedankt...
Groetjes Barbara