opslag ideetjes voor hooi?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ninx

opslag ideetjes voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 08:13

Ik ben net verhuisd en heb nog geen opslag voor mijn hooi. Voor ik iets 'serieuzers' ga bouwen zoek ik in eerste instantie een bruikbare/ slimme tijdelijke oplossing.

Hebben jullie ideeën over hoe ongeveer 30 a 40 kleine baaltjes hooi op te slaan?
Zelf iets bouwen, of van die kant en klare metalen/ kunststof of houten schuurtjes?

Daihyo

Re: opslag ideetjes voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:14

Wij hebben een metalen tuinschuurtje gekocht van 3,5x2,7m. Daar moeten in theorie 50 baaltjes in passen.
Hij staat nog niet in elkaar, dus de ervaring kan ik nog niet delen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop
Veilig kruiden en planten plukken voor je paard: Koop nu digitale wildplukkaarten: https://www.equinoji.nl/product/1132612 ... lukkaarten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 08:18

Daihyo schreef:
Wij hebben een metalen tuinschuurtje gekocht van 3,5x2,7m. Daar moeten in theorie 50 baaltjes in passen.
Hij staat nog niet in elkaar, dus de ervaring kan ik nog niet delen.

Hi! Ah, ja... naar die metalen schuurtjes zat ik dus ook te kijken.
Welke heb je gekocht?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 08:18

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:20

Via een veiling :+
Het is er zo 1 die ze ook bij VidaXL verkopen.
Plan is om er tegels in te leggen en pallets en daar het hooi op te leggen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop
Veilig kruiden en planten plukken voor je paard: Koop nu digitale wildplukkaarten: https://www.equinoji.nl/product/1132612 ... lukkaarten

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:25

Trailer

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:32

Wij hebben een tent van ShelterLogic! Super fijn! Wij hebben hem 2e hands over kunnen nemen maar ze zijn ook te koop bij Hornbach en vast ook wel bij andere bedrijven maar dat is ff googelen! Wij hebben een tent van 3x2 meter de vorige eigenaren hadden er altijd 30 balen hooi in wij gebruiken de helft voor hooi en de andere helft voor kruiwagens etc.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:21

Wij hebben een oud buitenstalletje gerecupereerd, maar eender welk tuinhuisje oid moet prima zijn.
Op de bodem hebben we paletten gelegd en daarop rubber matten. Zo blijft het hooi altijd droog, kan je zonder problemen uitborstelen en kan je er zelf ook gewoon over lopen.

Paardengek in hart en nieren!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 09:46

sijs schreef:
Wij hebben een tent van ShelterLogic! Super fijn! Wij hebben hem 2e hands over kunnen nemen maar ze zijn ook te koop bij Hornbach en vast ook wel bij andere bedrijven maar dat is ff googelen! Wij hebben een tent van 3x2 meter de vorige eigenaren hadden er altijd 30 balen hooi in wij gebruiken de helft voor hooi en de andere helft voor kruiwagens etc.

Okay, goede tip... en blijft het hooi mooi? Geen last van vocht? Heb je er pallets onder?

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:08

Citaat:
Okay, goede tip... en blijft het hooi mooi? Geen last van vocht? Heb je er pallets onder?

Wij hebben op de grond een zeil liggen er daarop pallets inderdaad. Hier gaat het wel goed, vocht valt heel erg mee! Als je een nieuwe lading hooi in de tent legt wel het oude hooi onder de pallets weghalen, dat gaat wel schimmelen. Wij hebben hem hier ook totaal niet beschut staan en hij heeft al veel stormen etc overleefd 8-)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:23

Wij hebben gewoon een overkapping. Daar passen 18 balen onder van die grote balen van 300kg.

Ik weet niet of een overkapping haalbaar is.
Anders zou ik idd eerder voor zo'n tuinhuisje ofzo kijken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 10:44

Art_Ificious schreef:
Wij hebben gewoon een overkapping. Daar passen 18 balen onder van die grote balen van 300kg.

Ik weet niet of een overkapping haalbaar is.
Anders zou ik idd eerder voor zo'n tuinhuisje ofzo kijken.

Op termijn wel hoor.

Maar we zitten nog aan het begin van het bouwen van een huis, dus ik wil eigenlijk nog niet iets permanents...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:05

Ik vind een trailer wel een goed idee. Zijn vast waterdichte te vinden waar je geen paard meer in zou willen vervoeren. Maar altijd handig voor opslag en toch nog verplaatsbaar als het moet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 11:08

Sure_lee schreef:
Ik vind een trailer wel een goed idee. Zijn vast waterdichte te vinden waar je geen paard meer in zou willen vervoeren. Maar altijd handig voor opslag en toch nog verplaatsbaar als het moet.

Zat net even te speuren op Marktplaats.... maar dat aanbod valt toch nog wel tegen :-(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:51

Hoe lang doe je met die baaltjes?
Ik heb een aanhangertje waar 20 baaltjes op passen, die voer ik in 2 weken op, zorgen dat er iets onder ligt zodat het hooi niet vlak op de bodem ligt, en een zeiltje erover. Na twee weken zijn de onderste baaltjes soms iets wak (in de winter), maar dat is geen ramp.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 11:54

Duhelo schreef:
Hoe lang doe je met die baaltjes?
Ik heb een aanhangertje waar 20 baaltjes op passen, die voer ik in 2 weken op, zorgen dat er iets onder ligt zodat het hooi niet vlak op de bodem ligt, en een zeiltje erover. Na twee weken zijn de onderste baaltjes soms iets wak (in de winter), maar dat is geen ramp.

Ik denk een baaltje per dag? Dat is ruim hoor...... maar goed, liever iets te ruim dan tekort komen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:21

een tweetal weken aan hooi kan je in de winter opslaan op een pallet/aanhanger met een zeiltje erover, langer is moeilijker ivm nat worden.
In de zomer kan het prima langer, zorgen dat er wat wind onder en doorheen kan en dan komt dat wel goed.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:38

Op marktplaats staan ook wel oude zeecontainers te koop.
Misschien is dat een idee.
Die worden best vaak als hooi opslag gebruikt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:50

Ik heb een trailer voor hooi opslag, maar sinds we bietendoek hebben (dat doek dat jij in een link geplaatst hebt) is de trailer niet meer nodig. In de trailer gaan 46 baaltjes. Onder mn doek 300 :)
Je moet bij zo'n doek zorgen dat de bundels niet te strak tegen elkaar aan staan. En we hebben onder- en bovenop pallets liggen. En met mooi weer laten we het luchten door de zijkanten omhoog te doen. De trailer mag voor 750 weg ;)

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 13:55

MyChoice schreef:
Ik heb een trailer voor hooi opslag, maar sinds we bietendoek hebben (dat doek dat jij in een link geplaatst hebt) is de trailer niet meer nodig. In de trailer gaan 46 baaltjes. Onder mn doek 300 :)
Je moet bij zo'n doek zorgen dat de bundels niet te strak tegen elkaar aan staan. En we hebben onder- en bovenop pallets liggen. En met mooi weer laten we het luchten door de zijkanten omhoog te doen. De trailer mag voor 750 weg ;)

Ha, dat is goed nieuws... het bevalt jullie dus erg goed dat doek? Heb jij exact dezelfde doek of een andere? Degene die ik nu heb gezien is dat Tissubel doek. Je kunt het bestellen, het komt uit Belgie.
Heb jij het daar ook vandaan?

Klinkt als een uitkomst, denk dat ik het er maar op waag. Ik begrijp wel dat je de balen in een dakvorm moet stapelen?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:59

Ik heb van die grote balen hooi die uit 3 delen bestaan, en dan verpakt in plastic. Ik voer er ongeveer 2,5 week mijn 3 paarden ervan. Doordat het in 3 delen is hanteerbaar voor mij. Voordeel hiervan is dat het gewoon hooi is en buiten bewaard kan worden zonder afdak.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+6

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:07

Nee, heb het uit Duitsland via m’n halfbroer. Geen idee meer waar het van is. Maar komt allemaal op hetzelfde neer. Wij hebben gewoon een rechthoek staan. Pallets eronder en erop. Zorgen dat er geen water op kan blijven staan. Is afgelopen week met de storm prima gegaan.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 14:08

MyChoice schreef:
Nee, heb het uit Duitsland via m’n halfbroer. Geen idee meer waar het van is. Maar komt allemaal op hetzelfde neer. Wij hebben gewoon een rechthoek staan. Pallets eronder en erop. Zorgen dat er geen water op kan blijven staan. Is afgelopen week met de storm prima gegaan.

Super!! Dank hiervoor. Ik ga er maar mooi voor, klinkt uitstekend!

Severke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:28

Ninx schreef:
MyChoice schreef:

Super!! Dank hiervoor. Ik ga er maar mooi voor, klinkt uitstekend!

Ik lees dat je reeds bestelde, is het doek al in gebruik?
De Tissubel die ik vorig jaar aankocht bewaarde ons hooi uitstekend. We volgden wel de instructies op om de hoop in dakvorm aan te leggen (volgens de dame aan de telefoon is dakvorm noodzakelijk)
Ik kochte de Tissubel via de webshop en na twee dagen kwam de levering al.
In elk geval veel handiger in plaatsing dan zo'n zwaar zeil of zo.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:15

In een trailer? ik haal een trailer vol en wanneer het op is rijden we weer langs, netjes opgeborgen, geen last van muizen of schimmel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie