Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Hier hangt er een fors (70W maar ongunstig gelegen) zonnepaneel aan, maar dan nog is het tussen november en maart slepen ivm zon tekort voor bijladen.
Minimaal voor schrikklok is hier 65ah, eventueel zakken naar 45ah, maar dan zit je echt op het minimum, zulke accu's worden niet zo blij van leeggetrokken worden. Auto blijft laden omdat ze voornamelijk tijdens het rijden gebruikt worden (op starten na dan). Scooter accu is te klein, dan sleep je er elke dag mee en ontlaad je te ver, wat je accu rap sloopt. Je zou kunnen schakelen, maar dan loop je risico's als 1 zozo is die de rest sloopt. Grotere accu nemen dus.
tamary schreef:Hier hangt er een fors (70W maar ongunstig gelegen) zonnepaneel aan, maar dan nog is het tussen november en maart slepen ivm zon tekort voor bijladen.
Minimaal voor schrikklok is hier 65ah, eventueel zakken naar 45ah, maar dan zit je echt op het minimum, zulke accu's worden niet zo blij van leeggetrokken worden. Auto blijft laden omdat ze voornamelijk tijdens het rijden gebruikt worden (op starten na dan). Scooter accu is te klein, dan sleep je er elke dag mee en ontlaad je te ver, wat je accu rap sloopt. Je zou kunnen schakelen, maar dan loop je risico's als 1 zozo is die de rest sloopt. Grotere accu nemen dus.
Micky2008 schreef:tamary schreef:Elke 4 weken opladen is advies dat ik kreeg. En eerst aan de lader thuis voordat je accu aan je stroomklok hangt.
En wat voor lader gebruik ik daarvoor ?
Ben alleen batterijen gewend dit is echt nieuw voor me
Tinka schreef:Ik heb 2 speciale accu's voor schrikdraad apparaat, gaan 2 weken mee. We hebben een vrij lange omheining. Die zijn er speciaal voor gemaakt.
keeyzie schreef:Ik heb twee accu's die ik steeds wissel.
Een Volvo accu die gaat ongeveer 3 maanden mee en een accu van de Cranenbroek (kleiner) die ongeveer twee maanden mee gaat.
In de zomer flink wat draad maar in de winter koppel is de helft af zodat enkel rondom de paddock stroom op de draden staat. Dat scheelt enorm veel aan accu's sjouwen.