Ik heb een vraag mijn pony krijgt genoeg krachtvoer en hooi.
Maar ze word maar niet dikker en dat moet wel!!
Weten jullie iets??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en nog komt hij maar heel moeilijk bij.
Citaat:Op 2001-09-25 15:22, schreef Jippie:
Paarden krijg je alleen vetter door er mee rvoer in te stoppen. Ik denk dat je dus gewoon meer hooi en brok moet gaan voeren. Als je voldoende zou voeren zou je pony niet dun zijn, lijkt me heel simpel toch![]()

, en afgelopen winter heeft ze voor het eerst dag en nacht een deken opgehad (minder verbruik). Gedoseerd krachtvoer (alleen als ze gewerkt heeft) en de hele zomer dag en nacht buiten op de wei. In het voorjaar haar gebit laten doen (1e keer) en ja..... daar komt ie dan.... Zweetdeken was vorige week te klein!!!!!!!! Een idiote reden om te juichen maar ik was wel heel blij. Het was natuurlijk ook al goed te zien maar dit was het bewijs. Ik ben pas op kuilgras overgegaan vanwegen allergieproblemen van onze andere schatje Carys en daar werden ze goed drukker van dus krachtvoer laten vervallen. Je blijft aan het puzzelen en soms heb je geluk.
! Het smaakt een beetje zoetig, zodat de paarden het graag eten. Mais is inderdaad ook goed en een scheutje (zonnebloem-/distel)olie wil ook nog wel eens helpen (ze gaan er in ieder geval mooi van glanzen
).