Mijn paard staat op een kleine PP waar de paarden (goede kwaliteit) hooi krijgen. Zij is momenteel de oudste en we weten dat de voerbehoeften al een tijdje uit elkaar liggen. In principe hebben we hier oplossingen voor gevonden al zijn deze redelijk arbeidsintensief, er wordt 3 keer per dag gevoerd, mijn paard krijgt er nog los senioren voer bij en kan nog eens los hooi eten terwijl de rest slowfeeders krijgen.
Lastige aspecten zijn dan ondanks dat ze in kg's meer dan voldoende krijgen enkele uit de groep heel snel kunnen eten uit de slowfeedernetten, grote of kleine maas maakt niet significant uit. Mijn oudje kan dan weer niet goed eten uit de kleine maas waardoor het verkeerde paard geslowed wordt. Niet echt een permanente optie dus. Daarnaast is het verzadigde gevoel bij enkele eerder en beter aanwezig dan bij anderen, die blijven gewoon dooreten. Onbeperkt hooi aanbieden is mede daarom bijna gevaarlijk, enkele zijn nu al te zwaar.
De standaard oplossingen die ik kon bedenken vallen daardoor al een beetje af. Hoe pakken jullie de verschillende voerbehoeftes en eetsnelheden aan zonder dat paarden te dik of juist de mager worden?