Bij mijn dubbelspan wil ik een Fjordencoupe toepassen. In het verleden heeft een vriendin het rigoureuze eerste scheerwerk gedaan. Helaas stopte ze met paarden en daarmee is ook haar scheerapparaat verkocht. Nu wil ik zelf een scheerapparaat kopen. Het is dus echt alleen voor de manen.
Ik heb echt nul komma nul verstand van scheermachines. Welke is aan te raden? Het liefst geef ik niet teveel uit omdat ik er verder niks mee doe. En nee, lenen of huren is geen optie meer. Ik wil echt zelf eentje aanschaffen.
Ik heb zelf de Moser Max. Gebruik hem zelf voor de sokken maar ook wel om het stukje manen dat onder de deken zit te scheren. Maar als je het maar af en toe wilt gebruiken, kun je dan niet beter alles kort knippen met de schaar? Dan krijg je het minder kort maar je doel is toch dat het moet groeien. Heb je wel een fijne schaar al?
Amber_anne
Geplaatst: 06-03-22 23:46
Ik heb vorig jaar een hanenkam geknipt bij mijn pony na aanleiding van het manen in een boog knippen topic
Gewoon helemaal kort knippen met de schaar en dan daarna bijhouden
Ik heb het gedaan met de stofschaar van de Action. Die ligt goed in de hand en is super scherp. Daar kom je echt met gemak mee door manen en staart heen.
AnnoNiemand
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 13:44
Bedankt voor de tips over een schaar maar die heb ik wel en dat is niet wat ik zoek, anders had ik er wel om gevraagd. Met een schaar afknippen heb ik meermaals gedaan in het verleden en dit bevalt mij niet goed. Het bijhouden met een schaar kan ik prima hoewel ik ook dat nu met een scheerapparaat wil gaan proberen.