Manen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallinara

Manen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 16:39

Heyhoi, vira staat dus tijdelijk in een stal voor de winter met andere soortgenoten, er staat een shet bij die heeft haar halve manen en staart "afgekloven", zijn hier manieren voor om dit weer aan te groeien? :) alvast bedankt

Sas_Mon

Re: Manen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:07

Ja. Tijd. Manen en staart groeien met tijd vanzelf terug tenzij de oorzaak niet weg genomen is. Andere middeltjes etc werken niet. Heeft hij niet gewoon exzeem?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:13

Bij de welkoop antibite halen, werkt top. Wel goed in de manen en staart spuiten en die shet blijft er vanaf

Manen groeien er niet van, dat komt vanzelf :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:01

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:13

sallinara schreef:
Heyhoi, vira staat dus tijdelijk in een stal voor de winter met andere soortgenoten, er staat een shet bij die heeft haar halve manen en staart "afgekloven", zijn hier manieren voor om dit weer aan te groeien? :) alvast bedankt

Beetje ot, maar waar staat Kiki nu dan? Vira was toch haar weidemaatje?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:39

Gaan ze ook lekker naar buiten? Afkloven zal vast ook een teken van verveling zijn dus hebben ze ook genoeg hooi?
En ja, tijd, na een lange tijd en als het dus niet opnieuw gebeurd komt het wel weer goed.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 11:42

Lieser schreef:
sallinara schreef:

Beetje ot, maar waar staat Kiki nu dan? Vira was toch haar weidemaatje?

Kiki is verkocht door mijn oom een week geleden zonder dat ik het wist en ik heb vira al bijna een jaar, ze staat nu dus met andere soortgenoten

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 11:42

Anastasia24 schreef:
Gaan ze ook lekker naar buiten? Afkloven zal vast ook een teken van verveling zijn dus hebben ze ook genoeg hooi?
En ja, tijd, na een lange tijd en als het dus niet opnieuw gebeurd komt het wel weer goed.

Yess, zeker :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:36

Anastasia24 schreef:

Niet altijd hoor.

M'n vorige pony stond met een tinker hengst en die tinker heeft de halve staart oogevreten terwijl ze 24/7 buiten stonden met onbeepteprkt hooi en een speelbal (waar de tinker dol op was).

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:36

sallinara schreef:
Kiki is verkocht door mijn oom een week geleden zonder dat ik het wist en ik heb vira al bijna een jaar, ze staat nu dus met andere soortgenoten

Kiki stond toch sinds april vorig jaar bij jou en helemaal niet meer bij je oom? Dat heb je zelf geschreven ...

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 20:45

Ja, en toen door de winter was het weiland zo erg nat dat ze er niet meer op konden tijdelijk