Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
MirandaMalik schreef:Ik neem aan dat je zwarte Els bedoeld, met van die kleine 'dennenappeltjes.'
Je kan het beste aan iemand vragen die verstand heeft van bomen hoe gevoelig ze zijn als de bast beschadigd, sommige bomen gaan snel dood als dat gebeurd.
Dan kun je een stroomdraad spannen, als ze takken eten kan wel, (met mate) alleen de bast moet je dan beschermen.
De grond droger krijgen wordt denk ik een uitdaging en er is denk ik ook geen goedkope oplossing.
Wel een mooi plekje, veel plezier met de voorbereidingen!
Wij gaan 1 maart beginnen bij ons nieuwe huis!
MirandaMalik schreef:Ik neem aan dat je zwarte Els bedoeld, met van die kleine 'dennenappeltjes.'
Je kan het beste aan iemand vragen die verstand heeft van bomen hoe gevoelig ze zijn als de bast beschadigd, sommige bomen gaan snel dood als dat gebeurd.
Dan kun je een stroomdraad spannen, als ze takken eten kan wel, (met mate) alleen de bast moet je dan beschermen.
De grond droger krijgen wordt denk ik een uitdaging en er is denk ik ook geen goedkope oplossing.
Wel een mooi plekje, veel plezier met de voorbereidingen!
Wij gaan 1 maart beginnen bij ons nieuwe huis!
Marjo89 schreef:Kijk eens naar de Abma hoeve. Zij hebben track neergelegd op klei.
Wij gaan van voorjaar hetzelfde doen ook op gedeeltelijke klein grond.
Hoeveel grond heb je in totaal?
juval schreef:leuk voor de zomer, maar in de winter moet je ze niet in de klei zetten. Dat werkt niet helaas.
ClauH schreef:Vette klei en goedkoop gaat niet samen ben ik bang.
Afgraven, draineren/worteldoek en zand erop...