Het gaat om een D-pony ruin, wat het misschien nog iets lastiger maakt dan voor een paard wbt het trainingsgedeelte.
Pony heeft onlangs een griffelbeen breukje opgelopen, gelukkig gunstig (alleen puntje afgebroken en nette breuk) en verder niets beschadigd. Het losse fragmentje is verwijderd en het herstel gaat voorspoedig. Hij is er voor de operatie nauwelijks onregelmatig op geweest, erna voor zover te zien helemaal niet.
Inmiddels zijn we al een aantal weken aan de hand aan het stappen, maar daar beginnen de problemen. Pony is het er niet meer mee eens

Normaal gesproken wordt de pony gereden door mijn nichtje van bijna 10, en zij stapt hem nu ook aan de hand, wat ik niet ideaal vind. Ik ben er uiteraard bij, maar bijvoorbeeld met de harde wind van afgelopen weekend hebben we wel wat spannende momentjes gehad.
Ook kan ik hem waar we gestald staat niet in een klein paddockje zetten zodra dat weer zou mogen.
Pony zou al vrij snel weer wat onder het zadel mogen gaan doen, maar redelijk jonge wakkere pony met door rust veel te veel energie + klein meisje is wellicht ook niet het meest briljante plan.
Liefst zou ik hem ergens op een geschiktere plek het laatste stukje willen laten revalideren en daarna weer op laten pakken en eventjes doorrijden. Toen we de pony vorig jaar kochten was de bedoeling dat zowel ik als mijn nichtje ermee aan de slag zouden gaan, helaas kreeg ik vrij snel daarna te horen dat ik vanwege medische redenen minimaal een hele tijd niet kan rijden, en met een beetje pech helemaal niet meer. Het is absoluut geen vreselijke pony, maar wel met een ‘mening’, en iemand die de puntjes weer even op de i kan zetten lijkt mij een goed idee. Geprobeerd met een bijrijder, maar iemand voor een pony die hem weer op niveau door kan rijden (M2, Z klaar) is lastig te vinden.
Heel verhaal geworden

Toevoeging: we zitten zelf in zuid Holland, in die regio zou de voorkeur hebben, maar bij geschiktheid willen we ook wel verder.