Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pillow schreef:Je moet ze gewoon niks anders dan het stengelige hooi geven , ze vreten het echt wel op.
. Ik laat ze het zo ver mogelijk opeten en als ik merk dat ze wat onrustig worden strooi ik de stal met het overige 'hooi' op. Ik doe met 2 kleintjes en mijn bijna en jarige iets meer als 2 weken met een baal. Baal kosten 40 euro per stuk, ik haal ze zelf op. In mijn geval ben ik dus alsnog voordelig uit. In mijn ogen zijn mijn paarden dus gruwelijk verwend en moet ik zelf misschien wat harder zijn aangezien het eerst door mijn 3 jarige wel schoon leeg werd gegeten. De shetjes knabbelen denk ik gewoon niet zo hard als dat ik denk. Kan mij niet voorstellen dat die heel moeilijk zijn over hun eet werk
iets met zolang de kaken maar kunnen bewegen EvelienKiss schreef:- De paarden eten nu veel minder. Wat zouden jullie doen: met lange tanden laten eten, geen nieuwe geven totdat het op is? Hoe lang moet ik dat aanzien? Of eerder de volgende lading lekkere hooi geven, en het oude dus wegdoen?
- Ik zal dit gaan bespreken met mij leverancier. Maar ik vraag mij af: is dit reden om te zeggen dat ik niet tevreden ben? Of is dit iets wat normaal is?
Spenk schreef:Mijn paard is een veelvraat... Maar wij hadden ook een lading hele grove stengelige balen. En dat aten ze echt niet gewoon niet.... Dan kan je wel stug volhouden maar dat werkt ook niet. Dan krijg je maag en darmproblemen.