Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Wij brachten het ook zelf weg, kon op de mesthoop bij een stal in de buurt waar we het hooi kochten.. Maar de laatste jaren gooien we alles op de composthoop en na een dik jaar in de moestuin. Dat is goed te doen met de mest van alleen mijn tinker.
Met meerdere paarden zal dat wat veel worden, maar ik denk dat je een heel eind komt als je een deel bij mensen in het dorp voor de moestuin kan leveren.
Met een kiepkar kun je het makkelijk wegbrengen.
DuoPenotti schreef:Er zijn boeren met akkerland die vaste mest fijn vinden voor de bodem.
Vraag eens rond, dan kun je het gratis kwijt.
DuoPenotti schreef:Er zijn boeren met akkerland die vaste mest fijn vinden voor de bodem.
Faily schreef:DuoPenotti schreef:Er zijn boeren met akkerland die vaste mest fijn vinden voor de bodem.
Ja we kunnen ook gratis kwijt verderop, maar weet je het nadeel is gewoon dat je nog iedere week met die mest moet slepen. En ik wist hoor wat de prijzen waren voordat ik begon met een container maar ik hoor ook wel eens van sommige dat ze het gewoon onder de €100 op laten halen vandaar mijn vraag
Sanniejtjuh schreef:1) hoe vaak jullie mest laten ophalen?
Gemiddeld elk kwartaal
2) hoeveel kuub heb je?
Onze container is 10 kuub, hebben 2 paarden.
3) wat jullie hiervoor betalen?
Wij betalen hier 100,- voor aan een akkerbouwer. Die komt met de trekker met kiepwagen en een klein graafmachientje de bak leeg scheppen. Het is echt niet meer dat je het zo makkelijk gratis kwijt kunt. Tenzij je het tenminste zelf kan brengen. Wij zien dat niet zitten.