Welke borstels gebruiken jullie?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventeen
Berichten: 1211
Geregistreerd: 20-01-12

Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 21:49

Goedenavond,

Ik ben aan het rondkijken om mijn borstels eens te vervangen, gezien de mijne al heel oud zijn.
Nu zie ik diverse merken voorbij komen zoals Haas, Zhiviq, Kentucky, etc. Wie heeft ervaring met deze merken of met andere merken die ook heel goed bevallen?
De borstels van deze merken zijn namelijk vrij prijzig, als iemand een goedkopere substituut vindt, is dat alleen maar fijn!

Let me know!

demib
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:50

Ik gebruik zelf borstels van allerlei merken door elkaar :D
Ik heb met name borstels van Harry’s horse, en ik vind de prijs-kwaliteit prima van hun.

prugelpiet

Berichten: 12738
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:00

Ik poets met de goedkoopste borstels van de welkoop maar soms ook met het segment wat jij aanhaalt: het paard word even schoon. Koop wat anders leuks van je geld zou ik zeggen.

ellepel

Berichten: 48010
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:06

ik heb best veel borstels maar gebruik er maar 3 :')
een haarborstel voor manen en staart…simpel plastic ding van 2 euro van kruidvat
zo’n plastic roskam,kost ook iets van 2 euro.
en een zachte borstel,kost ook net niks.
en die heb ik al zeker meer dan 10 jaar :j

xPearl

Berichten: 3315
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:10

Ik gebruik echt geen dure borstels. Een borstel van €3 poetst even goed als een borstel van €20 voor mijn gevoel..

Ik heb eigenlijk altijd deze van Pagony: https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... rd-borstel En daar ook de zachte van.
Manenborstel gebruikte ik altijd mijn eigen oude haarborstel voor :'). Maar heb nu op stal wel een 'officiele' manenborstel.
En gewoon een simpele rosborstel. Wel een kleine, want vind die grote echt veel te lomp https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... bber-klein

xSCWx

Berichten: 7184
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:55

De Magic Brush is voor mij en pony wel echt favoriet. Zacht genoeg voor zijn gevoelige huidje en maakt goed schoon.
Ik zoek alleen nog een goede manen/staart borstel, degene die ik nu heb lijkt er niet helemaal lekker doorheen te komen.

Veulen84

Berichten: 10887
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:25

Ik vind meer het type borstel en het materiaal belangrijk. Derde keus is kleur. Ik wil ze overal herkennen op dat ze niet verdwijnen.

In mijn kist zit een rubber ros omdat ik plastic of metaal niet fijn vind.
Een plastic magic brush omdat die zo fijn zijn tegen het zand.
Een kunststof haren harde borstel, omdat die lang mee gaan en omdat ze ook handig zijn bij het wassen.
Een middel hard borstel van echte haren, omdat ze die prettig vinden als ze net geschoren zijn.
Een borstel met steel en kunststof haren voor vieze blubber voetjes/beentje (want die spoel je daarna gewoon schoon)
Een zachte borstel van echte haren voor glans en hoofd.
Een bezemborstel met extra lange haren tegen zand en losse haartjes.

Kies gewoon wat je nodig hebt. De meeste gaan echt wel jaren mee.

nicole_floor

Berichten: 3582
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:40

Volgens mij hebben wij de meesten borstels allemaal gekregen of gewonnen. :+ Kan me niet herinneren wanneer wij voor een laatst een borstel hebben gekocht.
Verder vind ik de magic brush heel fijn.

LiannePuthzy

Berichten: 7040
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:45

Ik heb voornamelijk borstels van de decathlon, ook van huismerk Epplejeck en divoza heb ik borstels. dure botstels vind ik zonde van mijn geld. Ik heb niet veel bijzonders. Gewoon een rondborstel, 3 harde borstels (1 zelf gekocht, 2 gekregen) zachte borstel, 3 manenborsts/kammen, 1 klein plastic kammetje en nog een aantal hoevenkrabbers welke ik heb gekregen in goodiebags of bij bestellingen

rosslover

Berichten: 1138
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:07

Ik heb borstels van animalon, ze zijn wat duurder maar ik werk echt een mega groot verschil met de normale goedkope borstels. Van de harde/zachte animalon borstels gaan ze veel harder glimmen dan van ‘normale’ borstels, geen idee hoe maar ik vind het veel fijner :D

Anastasia24

Berichten: 2888
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:07

Ligt eraan hoeveel jij borstelt ts, ik heb hier een setje magic brush en een ijzer verharings borstel. Al mijn andere 'dure' borstels gebruik ik werkelijk nooit, dus mocht jij van jezelf weten dat je niet heel het borstel-riedeltje afloopt zou je gewoon kunnen kiezen voor 1-2 dergelijke borstels en het daarbij laten.

Jorex

Berichten: 10176
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:27

Ik mag misschien lui zijn maar ik doe alles met een magic brush en ik heb een aparte staart en manenkam. Zo'n magic brush is multifunctioneel, draai hem om en je hebt een zweetmes om water mee weg te vegen of in mijn geval haren bij de verharing. En het is op 1 of andere manier de enige borstel die mijn oudste shet overal op zijn lijf accepteert.

Bowo
Berichten: 2933
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:55

We hebben een hele bak vol, maar ik gebruik eigenlijk alleen een rubberen roskam, een harde borstel die ooit eens heb gewonnen, een van de tig hoevenkrabbers die ik heb gewonnen (dan wel degenen met een borsteltje er op) en soms leen ik even de harde Magic Brush van een stalgenoot voor hardnekkige poep- of modderplekken.

Mijn harde borstel is weliswaar gewonnen, maar ben ik wel fan van omdat hij voor mij precies de goede hardheid heeft en hij houdt fijn vast. Maar dat zal toch voor iedereen waarschijnlijk weer anders zijn.

Art_Ificious
Berichten: 12831
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 07:19

Ik heb diverse borstels. Sommige van décathlon andere van aveve en nog andere van de ruitershop.

Uiteindelijk gebruik ik voornamelijk de magic brush En zachte borstel.

Sure_lee

Berichten: 10555
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:12


siskeh
Berichten: 8716
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:20

écht dure borstel vind ik overdreven, kijk naar wat jij het liefst gebruikt.
Ik vind zelf een borstel die tussen hard en zacht in zit het fijnste, 1 die nog wel nét schoonpoetst maar die vervolgens ook geen strepen maakt en het wel "af" maakt.

Daarnaast: meerdere rubberen rosborstels, en ijzeren rosborstels, de magicbrush gebruik ik eigenlijk alleen met wassen, of als ik "ff" snel in de paddock mijn paard een beetje toonbaar wil maken(dus de kilo's zand en poepvlekken er ff af)

Horse_Jo

Berichten: 216
Geregistreerd: 22-12-21

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:26

Ik gebruik eigenlijk alleen de standaard borstels dus: rubbere roskam, harde en zachte borstel en de hoevenkrabber. Het meeste heb ik van horka. ik had een een max. van 5euro voor een borstel.

Plop1997

Berichten: 1431
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:32

De borstels die ik het meeste gebruik zijn:
-Magic brush, onmisbaar in dit modder seizoen
-Hands on poetshandschoenen, favoriete van mijn paard
-Rui kam, onmisbaar als hij verhaart
-En dan een harde en een zachte borstel van Lemieux
-Mijn vriend vind een grote rosborstel ook fijn ( ik gebruik liever de handschoenen)
-En dan nog een manenkam van wildhausen
-En een goedkope hoevenkrabber

Marije_jiplover

Berichten: 25704
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:35

Grappig dat iedereen hier zo enthousiast is over de magic brush.
Die heb ik nog nooit op m'n paard gebruikt, ik borstel daar altijd het wil van m'n singelhoes en onderkant van m'n dekjes weer mee schoon en pluizig.

Voor het paard gebruik ik simpele borstels, Harry's Horse of huismerk, een rubber roskam, een harde borstel met plastic haren, een zachte borstel met plastic haren.
En een manenborstel met plastic "steeltjes", voor de manen en de staart, maar ook in de verhaartijd om losse haren eraf te "rossen".

MarliesV

Berichten: 15437
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:37

Ik heb een heel assortiment maar gebruik bijna alleen maar:
* Furminator (nu met verharen)
* Rubberen ronde rosborstel
* Zachte borstel
* Staart en manen borstel (zo een met een steel en een ronde kop)
* Hoevenkrabber

De rest is allemaal dubbel of wordt vaker voor andere dingen gebruikt dan de pony. Zo heb ik een Magic Brush, ideaal voor dekjes afpoetsen en om te gebruiken bij het wassen, maar gebruik hem nooit droog.

Sandra_H

Berichten: 2741
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:40

Magic brush! Eigenlijk de enige die ik nog gebruik :), alleen voor de staart heb ik nog een aparte borstel. Ik heb er meerdere, zodat ik altijd schone heb. In de poetstas liggen er standaard 3: eentje voor de echt vieze plekken, eentje voor "gewoon" en een zachtere versie voor z'n hoofd en andere gevoelige delen waar de gewone net iets te hard is. Tijdens het wassen (of nouja dat doe ik bijna nooit, afspoelen in de warme periode wel) gebruik ik ze ook, en zijn idd ook prima als zweetmes.
En om haren etc van beenbeschermers/zweetdekens te halen voor die de wasmachine ingaan zijn ze ook perfect.

ellepel

Berichten: 48010
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:04

ik heb ook eel een magic brush,maar bij mijn langharige modderige tinker kom ik niet door het haar :')

DaysOfAutumn
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-01-22

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:07

Ik gebruik van alles door elkaar heen maar het liefst mijn magic brushes.

Plop1997

Berichten: 1431
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:44

ellepel schreef:
ik heb ook eel een magic brush,maar bij mijn langharige modderige tinker kom ik niet door het haar :')


Ik ook niet meer. Bovenop is hij brandschoon maar zijn benen en buik zijn een en al modder. Het enige wat dat nog kan redden is de sproeier.

Matheno

Berichten: 8154
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Welke borstels gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:48

Ik heb onbeperkt borstels, maar in praktijk gebruik ik alleen mijn rosborstel (gewoon die goedkope rubberen versie), een magic brush, een zachte borstel met varkenshaar en een borstel die ook gewoon voor mensenhaar is voor de manen en staart.
Ik ben wel grootgebruiker van de cowboy magic detangler.