Urona447 schreef:Is het niet mogelijk om iets te creëeren wat 3 meter breed is maar ook geopend kan worden op bijvoorbeeld 2 meter ? Een dubbel scharnier erin bijvoorbeeld ?
Nee, we zijn echt gebonden aan de maten die ik noem. Het zou vast wel kunnen, maar dan moeten we de poorten echt op maat laten maken en dat is natuurlijk gelijk een stuk duurder
En deze leverancier biedt dat ook niet aan, dus zouden we bij een ander bedrijf de poorten moeten kopen.
Kabayo schreef:Onze paddocks. Er kan een hele trekker door de poorten en dit is niet lastig met binnenhalen. Kan de paarden altijd per 2 of zelfs per 4 binnen halen.
[ [url=m/zPH7dI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit even antwoorden op je vraag is handig

Ik ondervind geen last van de grote poorten. Het is juist heel makkelijk als er een trekker of shovel in past. We slepen de paddocks ook als het droog is met de piste sleep. Ik zou zo geen nadelen weten.
Weet je toevallig hoeveel meter jouw poort is? Ik kan ze met mijn huidige 2m poorten ook per 2 binnenhalen (als ik dat zou willen) en we kunnen er in principe met een kleine trekker of medium-maat shovel ook wel in. Maar het echt grote materieel past er natuurlijk niet doorheen.
Pistasche schreef:Een dubbele poort met twee deuren? Dan kan jij de 'smalle' gebruiken en tijdens onderhoud beide openklappen.
Dat zou kunnen, maar wordt wel gelijk een paar honderd euro per poort duurder. Dus bij voorkeur niet.
LWDaisy schreef:Ik volg je vriend wel, maar ik snap ook wat jij bedoelt met dagelijkse handigheid.
Ik zou voor een "dubbele" poort gaan en voor 2x 1.50m kiezen, als dat mogelijk is.
Dan doe jij 1 poort open en kan je makkelijk met de paarden en kruiwagen doorlopen, 1.50m is breed genoeg daarvoor, en als je vriend de paddock in moet met een groot voertuig doe je beide poorten open zodat hij de 3m ruimte heeft.
De maten zijn we wel echt aan gebonden. We kunnen kiezen tussen 1.20m, 2.15m en 3m. 1.20m vinden we allebei echt te smal. Kies je voor een dubbele 2.15m poort dan heb je dus al 4.30m en dat is weer heel erg groot (plus dat dit niet bij alle paddocks gaat passen).
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 03-02-22 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt