Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8435
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:10

Hoe bedoel je "functioneerde niet hoe het moest"?

Hier moet ie functioneren om loslopende honden uit de rijbak te houden, dienen als schuilplaats voor vogeltjes en zorgen dat de Hagewinde (pispotjes) vanuit de sloot niet teveel onze kant op komen woekeren :D

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:15

Johnny poepte graag op en tussen en tegen de takken………

boemel

Berichten: 8435
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:16

Belker schreef:
Johnny poepte graag op en tussen en tegen de takken………


_O- _O- _O-

horsii

Berichten: 7624
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:17

Wat veel appels en een heel goed uitziend oudje.


Hier op m'n beide haflinger tankies amigo.
Heb nu al twee jaar geen deken op maar amigo ligt heel fijn.
Dit jaar ook zonder deken anders binnen een dag kapot denk ik met krap draaien in de tijdelijke stal als ze er samen in staan.


Hier heel veel regen gevallen.
Nu aan het werk, wat een onrust..
Blij aks het 23u is.

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:18

Gedver :') poep in de takkenwal.

Bij ons zitten er heel veel muizen in en als gevolg weer torenvalkjes en katten die komen jagen op de muizen :D

Ik liep vanmiddag trouwens langs de regenmeter en er zat meer dan 40mm in. Dat moet van vannacht zijn want overdag is nog niks gevallen.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:25

Wat gaan jullie hard!

Mooi oudje!
Goed bezig boemel
En takken hebben we hier in een ril gedaan. Kaatje lag er vanmiddag achter
Afbeelding
Ze was weer flink gassig dus ff aan t werk gezet met de test ghost.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:04

@marjan: aardig torentje zo op de rug, maar wel fijne zadels. Is ze altijd zo buikig ??
Hopelijk door het werk voelt ze zich weer beter.

Tussen de takken poepen.. ach ja waarom niet :D

@manzano: flink veel appels. Onze boom is ook nog lang niet leeg. Ik haal er dagelijks ook wel 2 kilo onder vandaan.

@boemel: mooi dat betonstorten gelukt is. Kun je binnenkort mooi met licht rijden :)
Met de keukenplankjes is het een hele gezellige nis geworden.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:20

DF ze was zo buikig toen ze vol zand zat.. ik doe altijd de eerste 7 dagen van de maand psyllium voeren dus hoop dat ze nu niet ineens weer vol zand zit. Laatst op de foto was ze nog schoon.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:27

Een kleine impressie van de nieuwe situatie
Afbeelding

De bartafel en 2 krukken.
Door de zon wordt ie roder als dat ik graag zou zien 8-)
Afbeelding

De vensterbank
Afbeelding

En de opnieuw gekleurde 'kunst' , deze tinten passen beter bij de situatie nu
Afbeelding

Nu de paarden voeren.
Volgens mij is de paddock weer genoeg opgedroogd om buiten te blijven vannacht en het gaat ook niet meer zo koud worden.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:29

Leuk DF om zo af te wisselen!

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:30

Fanatiek DF, steeds een ander interieur. Leuk zo.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:30

Je bent er een dag zoet mee :) En vooral het maken van de tafels, lampen, klokken etc is erg leuk

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:56

Een flinke appeloogst!! Al een idee wat je ermee gaat doen? Is altijd zo jammer dat je dan 1 periode zoveel hebt. Teveel om het allemaal zelf te gebruiken en dat je dan toch wel een groot deel van het jaar aan het kopen komt.

Dubbelfun leuk dat je dat zelf kan doen. Mijn zusje is ook eentje die regelmatig dingen omgooit. Hoe vaak daar al een andere kleur op de muur is gekomen en weer wat andere meubels. Ze maakt het niet zelf. Maar koopt vaak wat goedkoper spul of vind weer iets via marktplaats.

We hebben voor mijn vaders verjaardag een fruitraper gekocht voor de noten. Nou niet gedacht maar het ding werkt heerlijk. Hoeft hij niet meer te bukken om ze op te rapen.

Hier is behoorlijk wat regen gevallen. Gelukkig precies tussen de bui in vanmorgen het hooi kunnen halen.

Moest wel lachen met haar vandaag, Lynn_Nikita had een spraakbericht gestuurd. Luister het af en een heel zacht brummeltje van Guusje toen ze haar hoorde. Ondertussen maar wat oefenen met de voeten geven. Ze is wat lastig bij de hoefsmid de laatste tijd. Ik gok dat ik het nu heb, hoefsmid houd vast in het kader van ik bepaal wanneer jij hem neer zet. Ze blijft dan trekken en zelfs ook wel springen op andere achterbeen tot ze weer op 4 benen staat. Ze schopt niet naar hem of zo maar wil perse been op grond. Nu vooral gaan belonen, korte momenten vast gehouden en weer neerzetten. Wil ze neerzetten dan laten neerzetten maar gelijk erna weer omhoog. Merk dat ze daarbij rustiger blijft. Maar ze vind het ook niet prettig als ik mijn hand tussen kogel en hoef heb. Dat stuk ga ik dus nu wat bewuster vastpakken.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:19

Zag een flinke appeloogst voorbij komen, ik hoop volgend jaar ook weer een moestuin te hebben…

Leuk om je interieur ieder seizoen te veranderen, heb ik ook een tijd gedaan, maar met de verhuizing heb ik m’n huis bijna helemaal ontrommeld en dat bevalt qua poetswerk zo goed dat ik bijna niks meer in huis heb staan :')

Hier fan van Bucas dekens, ga er nu ook een aantal aanschaffen bij epplejeck met korting, nieuw paard heeft nog nieuwe dekens nodig…

3 weken geleden heeft onze poes kittens gekregen, beginnen nu het huis te verkennen <3


Afbeelding

Leliesan
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:19

Hoi,
Ik volg jullie al een tijdje, echt super leuk om alle ervaringen en verhalen te lezen! En nu mag ik ook! Wij hebben ook een huis gekocht waar de paarden mee kunnen, over een paar maanden mogen we daar in. Op dit moment zijn er nog niet echt paardenfaciliteiten, dus die moeten we nog realiseren. Ergens super fijn omdat je het dan naar je eigen zin mag maken, maar ook behoorlijk lastig. Een dilemma waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen is de plaats van de stal. We hebben twee mogelijkheden: een oude veeschuur waar dus ook al een mestput onderligt, maar dan moet er lijkt me nog wel iets aan de vloer gedaan worden. Hier liggen nu roosters in aan de zijkanten (1 meter breed) en in het midden is het dicht volgens de oude bewoner, want het enige wat je op de foto’s kan zien is een houten vloer die zij erover heen hebben gelegd. De andere optie is een soort grote kapgarage met een dichte betonvloer zonder afvoer en daar moeten dan ook nog deuren ingemaakt worden. Dit laatste gebouw is recent gebouwd, en kan dus ook nog heel veel andere functies hebben, die eerste is verder iets minder functioneel.
Wat zouden jullie gedachten hierover zijn?

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:24

Ligt echt aan de maten en wat je wil. Op zich kan je rubber matten op roosters leggen maar ook roosters gaan naar verloop van tijd rotten en kunnen inzakken. Als de put er onder niet zo diep is dan is t niet zo’n groot probleem. Is het een oude grupstal of echt ligboxenstal!?

Leliesan
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-03-15

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:05

Het is een oude grupstal die al denk ik meer dan 15 jaar niet in gebruik is geweest als stal. In die schuur is de ruimte voor de paarden ook een stuk groter, het zal gebruikt worden als inloopstal voor twee kleine paarden (net geen E maat), dus dat maakt mss nog wel wat uit

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:15

Ik zou dan kijken wat je onder het hout aantreft. Meestal is de grup niet zo breed en diep. Dus wellicht kan je die dicht storten en matten en overheen.

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:24

Hier is de vloer van de stal vernieuwd, er zaten hier ook roosters onder maar de gaten die er onder zaten waren ook diep. Het was ook nog net in een tijd dat er in het nieuws was dat er dieren in mestputten waren gekomen door slechte roosters.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:42

spottedponie schreef:
3 weken geleden heeft onze poes kittens gekregen, beginnen nu het huis te verkennen <3
[img]m/oQD8OL.jpg[/img

Wat een leuke lapjespoes en een mooie mix van kleurtjes in de kittens. Enjoy!!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:44

@Leliesan: welkom en leuk om vanaf het begin iets te gaan opbouwen.
Persoonlijk zou ik gaan voor de nieuwere schuur. Die is waarschijnlijk hoger en wat veiliger als de oudere optie. er hoeft ook veel minder aan verbouwd te worden.

DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:30

welkom

hier hadden we ook een oude grupstal.
De hele vloer eruit gesloopt, want je kan daar toch niks mee met al dat hoogte verschil.
Putten die er waren waren niet diep of breed.
Alles eruit, vlak gemaakt en betegeld.
En daar de losse boxwanden op gezet.


wat een schatjes die poesjes <3

wauw wat een appels, dat zijn heel wat taarten :P

En zo leuk om te zien die creatieve DF :j

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:52

Schattige kittens!

Welkom Leliesan, leuke plannen.
Hier had ik een soortgelijke situatie..heb het dicht laten storten, eerst een ringleiding aan laten leggen er doorheen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:59

welkom Leliesan

Wat een gevarieerde kittens, kittes zijn zoooo leuk. Hier beide geholpen maar had stiekem graag wel een netje gehad

net 45 in in het bos gereden met mijn dochter en haar ponny. Gaat steeds beter, ze is nogal snel bang en voorheen begon ze al te krijsen zodra de ponny een huppeltje maakte maar ze wordt steeds stoerder. Mijn ruin vind het heerlijk want dan hoeft hij niet voorop te lopen en de ponny is het braafste voorop anders gaat die dribbelen, perfect duo zo

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:52

@lyn: heerlijk hoor als je zo met je dochter op pad kunt.

Het is ook heerlijk weer, misschien dat ik zo nog een wandeltje met Jasmijn ga doen.