Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:56

Ik werd van de maten ook helemaal gestoord toen ik een goede deken voor Jasmijn wilde hebben. Wat op de kaartjes stond sloeg helemaal nergens op. Ze heeft van 75 tot 95 opgehad waarvan de 75 te groot was en de 95 te klein |o Ze heeft nu een 80 en 85, waarvan de 85 gewoon goed zit en de 80 eigenlijk te ruim is maar die kan er mee door.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:58

Dais_ schreef:
Fijn, dadelijk goede verlichting!

Hier zou 16mm vallen vandaag, maar tot nu toe alleen maar zon en wind gehad. Afgelopen nacht hebben we wel al veel regen gehad en de dames hebben al lekker staan spetteren in de modder.

Ik ben online op dekenjacht, maar ik vind het heel lastig voor mijn dikke korte propje. Hebben jullie nog aanraders?


Op die van mij ligt de Amigo Bravo plus goed, maar had laatst als reserve ook de Lemieux Arika besteld. Lag ook erg goed. Heb hem toch niet nodig, dus hij gaat terug, maar mooie deken :j

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:59

Sorry kan jullie niet zo goed bijhouden hoor.
Was donderdag met m'n Spaanse vriend naar de zadelmaker in Nijkerk. Helaas waar ik al bang voor was.... het zadel dat ik bij hem heb gekocht is te lang (fijn zo'n korte rug). Dus dat wordt een nieuw zadel helaas.
Had ik eindelijk een zadel waar ik heerlijk op zat...... nou ja, toe maar weer.... het leven is toch niet duur op het moment :')

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:03

Ik heb momenteel voor ruim 1000 euro aan dekens in mijn online mandje liggen bij de EJ. Die Arika had ik ook gezien, zag er wel goed uit inderdaad.

Straks komt verzorgster dus dan pluk ik de paarden toch uit de modder. Zal Quinta eens helemaal opmeten en nog eens wat dekens uitproberen van Indy.

Komende week geven ze weer droog af en overdag 16 graden dus dan vind ik het weer niet nodig om ze een deken op te leggen, maar moest het weer ineens omslaan dan is het wel fijn om iets te hebben liggen :D.

@ Manzano, vervelend zeg! Heb je ook gelijk nieuwe zadels uitgetest of moet je daarvoor een nieuwe afspraak maken?

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:04

Erg he die zadels…… ik ga ijslander zadel op Fiesta passen. Eerst even sparen..

DF, waarom wissel jij je rolgordijnen?

Boemel, is het droog gelukt?

Marjan, mooie kleur. Mijn keuken is die kleur met een terrazzo aanrechtblad, heel retro, maar zo mooi.

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:11

Ik ben fan van Horseware. Voor mijn warmbloed de Rambo en voor mijn IJslander de Rhino wug. Hij heeft ook een Catago deken maar die ligt mooier als de liner er in zit.

Zadels zijn altijd een dingetje. Ik weet wel dat ik nooit meer een zadel met een paard mee koop. Daar hele slechte ervaringen mee.

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:15

MarloesHJ schreef:
Zadels zijn altijd een dingetje. Ik weet wel dat ik nooit meer een zadel met een paard mee koop. Daar hele slechte ervaringen mee.

Hier ook….

Ook hier horseware dekens. De amigo voor de ijslander en de Rambo voor de freiberger. Johnny heeft de QHP Appaloosa.

MarjanB

Berichten: 16474
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:20

Shires dekens! Zweer er bij voor m’n dikzak :+

Manzano weet niet waar je woont maar heb een zadel met kussens van 44cm liggen. Heeft een mw boom en 17,5 inch. Niet het meest spectaculaire zadel maar wel netjes en net nieuw opgevuld

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:28

Nou gelukkig was de zadelmaker verder super enthousiast over het zadel en de kwaliteit en is het eigenlijk geschikt voor heel breed scala aan paarden. Dus ik hou hem wel voor een volgend paard. Kan hem dan altijd nog inruilen.

Heb nu nog niets gepast verder, want wil heel graag een Edix testen en die hebben ze daar niet. Dat wist ik van te voren hoor, maar heb veel vertrouwen in deze man, dus wilde voor mijn huidige zadel toch zijn mening hebben. Hij heeft me ook doorverwezen naar een collega die wel Edix heeft. Dat is ook fijn.

Hmm dat zou op zich wel moeten passen Marjan. Ga er even over nadenken (ook gelet op bovenstaande). Waarom doe je hem weg als je hem net hebt laten vullen? Dat is ook niet goedkoop.

MarjanB

Berichten: 16474
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:29

Volgens zadelmaker zou het na opvullen passen.. maar helaas

Weet niet waar je woont?

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:29

MarjanB schreef:
Volgens zadelmaker zou het na opvullen passen.. maar helaas

Weet niet waar je woont?


Oh dat is zuur!
In Epe.

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:31

MarloesHJ schreef:
Ik ben fan van Horseware. Voor mijn warmbloed de Rambo en voor mijn IJslander de Rhino wug. Hij heeft ook een Catago deken maar die ligt mooier als de liner er in zit.

Zadels zijn altijd een dingetje. Ik weet wel dat ik nooit meer een zadel met een paard mee koop. Daar hele slechte ervaringen mee.



Zo'n wug lijkt me ook wel fijn. Scheelt volgens mij ook inregenen en is misschien beter verdeeld qua druk op/rond de schoft?

Manzano, zo'n Edix werd mij aangeraden, maar zelf leek me zo'n flexibele boom niks. Ook moet je er altijd hun pad bij gebruiken. Dat vond ik wel een nadeel.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:39

Ja ik zou dan voor een halfpad gaan. Dan kan je gewoon je eigen dekjes gebruiken.
Heb met mijn oude paard ook jaren met een pad eronder gereden, dus denk dat dat niet veel anders is dan.... Zo'n heel dekje lijkt me idd niet handig (en dure hobby haha).

Agradi had een Rhino 100gr Wug voor een hele leuke prijs van de week (moet haast bijna een foutje zijn haha). Weet niet welke dikte je wil.
edit: https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... -check.htm (zie ook het prijsverschil met de andere kleur, terwijl die lichte ruit nieuwe collectie is).
Edit: en heb nog wel een code voor 5% extra korting
Laatst bijgewerkt door manzano op 01-10-22 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:41

Dais_ schreef:
MarloesHJ schreef:
Ik ben fan van Horseware. Voor mijn warmbloed de Rambo en voor mijn IJslander de Rhino wug. Hij heeft ook een Catago deken maar die ligt mooier als de liner er in zit.

Zadels zijn altijd een dingetje. Ik weet wel dat ik nooit meer een zadel met een paard mee koop. Daar hele slechte ervaringen mee.



Zo'n wug lijkt me ook wel fijn. Scheelt volgens mij ook inregenen en is misschien beter verdeeld qua druk op/rond de schoft?

Manzano, zo'n Edix werd mij aangeraden, maar zelf leek me zo'n flexibele boom niks. Ook moet je er altijd hun pad bij gebruiken. Dat vond ik wel een nadeel.


Ik weet niet of dat een wug echt inregenen voorkomt maar mijn IJslander heeft een hele lage halsaanzet en dit past hij wel en gewone dekens niet. De catago is ook een halve hals/wug principe.

MarjanB

Berichten: 16474
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 15:24

manzano schreef:
MarjanB schreef:
Volgens zadelmaker zou het na opvullen passen.. maar helaas

Weet niet waar je woont?


Oh dat is zuur!
In Epe.


Ik moet maandag in Apeldoorn zijn, je mag hem dan wel ff passen? Als ik weer naar kantoor moet haal ik hem wel weer op als t niks is

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:47

Net een dekenpas sessie gehad. Van epplejeck past ze dekens maat 195, maar van horseware past ze dekens 183cm. Mijn andere merrie was een beetje uit de deken van 183 gegroeid, dus voor haar koop ik een maatje groter en dan hebben ze allebei al een tussendekentje.

Ik wacht ff met bestellen tot er hopelijk nog wat dierendag acties verschijnen :D.

Verder nog wat grondwerk gedaan met de paarden. Verzorgster was erg onder de indruk van de spaanse pas van Indy, maar ik moest wel lachen want ze was zich ook wel erg aan het uitsloven :').

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:54

Hier voor een dik kort propje ook de Horseware Rug maar hij trekt wel iets op haar borst.
Maar goed het is alleen voor de dagen dat het continue regent dus dat valt te overzien voor nu.
Bij de ruin ligt hij wel netjes :)

Vandaag een rondje bos gedaan met de ruin en man mee op de fiets.
Hij is wat gevoelig op de hoeven dus het was een tam ritje.
Was nog geen 10min thuis en toen kwam er een km lange stoet van toeterende vrachtwagens door de straat.
Was blij dat ik die voor was :D

Nu staat er een appel-bramen-peer plaatkoek in de oven :)

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:55

Belker schreef:
DF, waarom wissel jij je rolgordijnen?

Ik wissel elk half jaar van woonkamer meubeltjes. Het meeste maak ik zelf en ik heb dus genoeg keuze :D

De duo-gordijnen heb ik in wit en in houtlook; de witte voor de lente/zomer en de bruinige voor de herfst/winter. Het is hetzelfde systeem, dus ik hoef ze alleen uit hun ophangbeugels te klikken en de andere set er in te klikken.
De afgelopen maanden was de indeling bamboe/beuken met wat blauwe accessoires en nu is het teak/sheesham met grijs/groene accessoires.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:39

Er zijn al veel acties nu ook wel.

Heb je pb gestuurd Marjan :)

Mijn smerige omaatje geniet van het goede leven <3
Afbeelding

Vandaag de appelboom maar eens leeg gehaald := kan al een tijd m'n auto er niet onder parkeren en ik wilde de paarden daar nu laten grazen (zonder dat ze een appelbuffet hebben haha. Was iets meer dan gedacht :=
Afbeelding

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:48

Dat worden veel appertaarten/appelflappen <3

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:49

Mooie opbrengst!

En wat een mooie haag heb je om je weide, wat is dat voor soort? Fijn je omaatje lekker op de weide.

boemel

Berichten: 8435
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:01

Creatief DubbelFun!
Hier staat waarschijnlijk alles eeuwig op z'n plek, maar dat is gelukkig wel naar tevredenheid van ons :o

Ik ben voor nu al heel blij met de plankjes in het nisje van de keuken ;) Afbeelding

Wat een hoop appels Manzano! En beste knoeperds zo te zien.
Hier is het bijna klaar met de peren. En dat is dan ook wel weer fijn.

Je omaatje ziet er goed uit. Ze lijkt op een paard van mij van jaren geleden. Weet niet of ze nu nog leeft, maar zal nu een jaar of 30 zijn.

Karin, die koek ...die klinkt helemaal geweldig :j

Ik heb mijn rug aardig nat. Dit keer van het zweten.
Samen met het dochtertje van mijn vriend een stuk of 50 takken versleept en deels verzaagd. We maken een takkenwal.
Het begint wat te worden, maar er passen nog heel wat takken bij in.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:05

Wauw, een hoop appels en een genietend oma paardje.
DF weer goed aan het slepen en veranderen van inrichting
Ik doe mee met een like en win actie, zal wel niet maar zou zeer welkom zijn

De 120 m2 ( is iets meer geworden dan eerst op planning stond) bestrating zijn klaar. Zo veel makkelijker om nu even naar de schuilstal te lopen over verharding ipv door modder. Volgende week waarschijnlijk de nieuwe stal opbouwen en ben ik winterklaar

Ik heb voor mijn brede een wide neck van horsewear meen ik
de oma heeft een HH deken en een Busse, pony EJ eigen merk.
De juiste pasvorm zoeken in idd een gedoe, alle merken vallen anders uit. De overbuurvrouw heeft 8 dekens meegekregen om diverse merken te passen bij haar jonkie met toevallig dezelfde maat, de Nika lag bij die van haar weer het beste en die heeft ze meteen cadeau gekregen want die is te smal bij de mijne

boemel

Berichten: 8435
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:06

Oja, het beton storten is gelukt. Morgen gaan we de masten zetten.
Elektrische draad heeft de rijbakbouwer heel aardig al voor ons aangelegd toen de rijbak gemaakt werd, dus het wordt daarna nog een kwestie van aansluiten en een schakelaar plaatsen.

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:06

Wat een appels Manzano. Wat een klus. Knap,oudje heb je.

Boemel fanatiek. Wij hebben de takken wal weggehaald, die functioneerde niet hoe het moest. Wel planten besteld bij Heg en landschap.