Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Een andere meer waterdichte oplossing (enkel zand gaat modder worden en modder is ook glad)..
Mudcontrol/paddockroosters met een goede fundering van grof & fijn puin (waterdoorlatend) en bovenop de roosters een laag zand.
Je kan het dan ook licht afhellend maken naar 1 kant toe zodat water niet blijft staan maar wegloopt.
Het is even een grotere investering dan enkel zand, maar je hebt er wel lang plezier van.
Edit:
Hier vind je misschien nog nuttige Tips, oud topic dus erin reageren zou ik niet doen
[VSW] Welke ondergrond track paddock paradise op vette klei?
Matheno schreef:Daarom zie je bijna nooit een paddock paradise op kleigrond.
Houtsnippers is een no-go. Dat wordt 1 grote bende op den duur.
Enige optie is diep afgraven en zand erop.
Horseloverl schreef:Matheno schreef:Daarom zie je bijna nooit een paddock paradise op kleigrond.
Houtsnippers is een no-go. Dat wordt 1 grote bende op den duur.
Enige optie is diep afgraven en zand erop.
Als je goede chips hebt speciaal voor paarden, dus afgeronde chips en een bepaalde houtsoort moeten ze 20 jaar mee gaan zonder bende te geven. Probleem is dat mensen vaak rotzooi of afval hebben en dan krijg je idd bende
Paardenfann4 schreef:Het zijn geen gewone houtchips, maar speciaal gedroogde van een bepaalde boomsoort. Ik heb het al meer dan 10 jaar in mijn bak en nog steeds geen bende. Het is wel flink prijzig, je moet het zeker niet verwarren met gewone houtchips, dat wordt inderdaad na een jaar al een grote brei. Dit is heel iets anders.
Matheno schreef:Paardenfann4 schreef:Het zijn geen gewone houtchips, maar speciaal gedroogde van een bepaalde boomsoort. Ik heb het al meer dan 10 jaar in mijn bak en nog steeds geen bende. Het is wel flink prijzig, je moet het zeker niet verwarren met gewone houtchips, dat wordt inderdaad na een jaar al een grote brei. Dit is heel iets anders.
Nu ben ik op zich wel benieuwd. Heb je geen foto?
Na 10 jaar zou ik een veelal verteerde brij verwachten te zien.