Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Met een 9 volt batterij heb ik zelf helaas nog nooit hoger dan 4.000 volt gehad ook niet op korte afstanden.
Wat is de vraag eigenlijk exact? Wil je meer volt op je draad?
Sommige shetten zijn echte keien in ontsnappen en weten heel goed hoe ze de stroom niet voelen. Door hun dikke manen voelen ze de tik namelijk niet zo snel.
Ik zou die ontsnapper scheren als die een dikke vacht heeft. Een streepje op de borst scheren kan helpen als die de draad raakt met de borst voelt hij de tik harder.
Misschien ook eens in't oog houden of proberen te filmen hoe hij ontsnapt.
Sommigen gebruiken ijzerdraad aan het halster of door de manen gevlochten. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo veilig. Zeker niet als er nog anderen bij staan.
Kalea schreef:Er zit ook veel verschil op de draden zelf. Ik heb ook 9v batterij en draad met veel ijzer in. Heb meer dan 4000 volt. Maar sowieso opletten met shetlanders, als ze het eenmaal door hebben..
JudithO schreef:Dan nog. Een apparaat op batterij is in 90% van de gevallen niet sterk genoeg. Deze vervangen door een apparaat op accu zal imo de beste optie zijn.
Micky2008 schreef:JudithO schreef:Dan nog. Een apparaat op batterij is in 90% van de gevallen niet sterk genoeg. Deze vervangen door een apparaat op accu zal imo de beste optie zijn.
Als ik overga op accu welke raad je dan aan ?
Ben er verschillende van pulsara tegen gekomen
Zie net in mijn boekje dat mijn apparaat zowel 9 als 12 volt op kan
Dus op een accu
Ga maandag maar eens contact opnemen met de verkoper
mino1 schreef:Op welke hoogte heb je de draden ?Ook een uitbreker gehad ook een shetlander .
Draad op 20 cm en daar boven een op 40 cm en dan 80 cm of 1m(ik weet het niet meer).
Daar bleef hij wel achter.
DuoPenotti schreef:mino1 schreef:Op welke hoogte heb je de draden ?Ook een uitbreker gehad ook een shetlander .
Draad op 20 cm en daar boven een op 40 cm en dan 80 cm of 1m(ik weet het niet meer).
Daar bleef hij wel achter.
dit vraag ik mij ook wel af.
Voor veel paarden is de 4000 wel voldoende.
Maar niet als ze hun manen onder de draad kunnen steken.
Ze moeten echt met hun neus de tik krijgen.
Ik heb dan een maatje groter de haarbollen, en de onderste draad moet echt op een 25/30 cm zitten.
Zit het op 50, steken ze daar hun dikke manenkam onder en voelen niets meer.
Dus bij een shet moet het zeker laag genoeg zitten zodat ze met het hoofd tegen de draad komen.
En dan is 4000 geen lichte tikje wat ze krijgen.