tips tegen verveling in box gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirna6308

tips tegen verveling in box gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:26

nu de koude dagen er aan komen en mijn pony's helaas langer binnen moeten staan en ik het voor hun wat prettiger wil maken in de stal, ben ik op zoek naar tips! dus, weet iemand nog wat leuks waardoor mijn pony's zich minder gaan vervelen in de box? bijvoorbeeld speeltjes ofzo?

Cinnepin

Re: tips tegen verveling in box gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:29

Waarom moet ie met de kou langer op stal?

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:53

Cinnepin schreef:
Waarom moet ie met de kou langer op stal?

Pony heeft erg dunne haren, een deken helpt niet. En ook i.v.m. het land te vertrappen. Het land is nu al niet het mooiste, en we willen voorkomen dat we in de zomer gras te kort hebben. :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:00

Als je paard zich verveelt, zou ik toch lekker buiten zetten...Maar misschien een slowfeeder?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:04

een deken helpt niet?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:35

Buiten zetten.
Waarom zou een deken niet helpen? En ja, land word vertrapt, dat krijg je met paarden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:39

Buiten zetten is het enige wat werkt, wij hebben een stuk betegelde paddock.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:44

Als een deken niet helpt, heb je niet de juiste deken.

Denk dat je hier weinig tips gaat krijgen, behalve dat je je paard meer tijd buiten moet geven.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:45

Staat toch nergens dat d'r pony 24/7 binnen staat... Ik zou zeggen slowfeeder idd en miss wat wilgentakken. Snap best dat je je weiland wil sparen!

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:48

Mijn pony mag niet zo lang naar buiten i.v.m. dat de beheerder dit niet wil. Ik zou mijn pony ook graag langer buiten willen hebben, en daar word dus ook een oplossing voor gezocht. Een denken gooit ze eraf en ze geeft duidelijk aan dat ze GEEN deken op wil. Ik zoek adviezen zodat ik kan voorkomen dat ze zich gaat vervelen in een box.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:51

Nou dan is er 1 oplossing : Andere stal zoeken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:52

Een andere stalling zoeken lijkt me dan.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:53

Ligt eraan hoelang ze er dan in staat.
Een hooinetje ophangen is goed genoeg hoor, voor zo'n 12-14 uur stal, langer dan dat blijft het toch echt lekker naar buiten gooien. Tja, je kunt een bal en knuffel ophangen, maar of ze daar nou zo veel mee doen? Wat grote wortels in een net met kleine mazen, maar uren plezier zal ze er niet van hebben.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:04

Hoe lang staat je pony nu buiten, TS?
Als het echt te kort is, lijkt me een andere stalling zoeken / oplossing ervoor zoeken inderdaad de beste optie. Daar ben je al mee bezig lees ik.

Voor op stal lijkt me voldoende ruwvoer (evt in slowfeeder) belangrijk. Het idee van Anastasia met de grote wortels in een net is ook een optie. Of een bal ophangen (afhankelijk van of je pony hier iets mee doet). Ik zou wel opletten met "speelgoed" op de grond, daar ben ik geen fan van. Ik heb in het verleden al eens een paard los kunnen halen omdat deze zich had vastgerold tegen een speelgoedpaard aan welke op de grond lag ter entertainment. Dat kan onbedoeld gevaarlijke situaties met zich meebrengen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:23

gaatje maken onderin een emmer, brokjes er in, deksel er op en (hoog genoeg!) ophangen. Lekker slingeren met de emmer om daarna gevallen brokjes tussen het stro te zoeken. Moet je de eerste keer misschien wel even 'uitleggen' aan je pony.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:26

Zorgen dat er onbeperkt wat te knabbelen is op stal, hooi, beetje stro, wilgentakken.

Phebe_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:49

mirna6308 schreef:
nu de koude dagen er aan komen en mijn pony's helaas langer binnen moeten staan en ik het voor hun wat prettiger wil maken in de stal, ben ik op zoek naar tips! dus, weet iemand nog wat leuks waardoor mijn pony's zich minder gaan vervelen in de box? bijvoorbeeld speeltjes ofzo?
Ik snap je volledig niet iedereen heeft de luxe om hun paard 24/7 buiten te zetten die heb ik ook niet ze komen overdag wel zoveel mogelijk buiten maar snachts komen ze niet buiten te staan omdat mijn ouders dit niet willen. Ze hebben bij mij een slowfeeder en onbeperkt hooi. maar nog altijd verveeld de jongste zich het meest. dus ben nog altijd opzoek naar iets dat helpt.

LR1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:03

Slowfeeder, voerballen, knuffels (Kentucky heeft hele interessante. Zit een fles in die geluid maakt als ze er in bijten). Likit aan een touw (en dan zo ophangen dat ze hem niet tegen een muur of tralies kunnen duwen). Jolly bal aan een touw.
Het ligt wel een beetje aan je paard/pony. Bij ons is er een helemaal geobsedeerd door knuffels. Wordt de hele stal door geslingerd. Terwijl anderen een beetje gemotiveerd moeten worden met voer. Ik zou gewoon wat uitproberen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:52

Ik moet dan altijd aan deze denken:
Afbeelding

Zelf ken ik geen paard dat met speeltjes speelt op stal. Ik zou zelf zorgen dat ze heel lang bezig zijn met eten. Verstop voer en werk met slowfeeders.
Probeer daar ook afwisseling in te bieden, zodat het leuk blijft.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:00

Annetje schreef:
Ik moet dan altijd aan deze denken:
[ [url=m/9QPd51.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf ken ik geen paard dat met speeltjes speelt op stal. Ik zou zelf zorgen dat ze heel lang bezig zijn met eten. Verstop voer en werk met slowfeeders.
Probeer daar ook afwisseling in te bieden, zodat het leuk blijft.

Wat een zielig plaatje haha arme pony!

Verder, we weten niet waar TS het over heeft he. Misschien stond de pony 24/7 buiten en moet deze in de winter van 22u tot 7u op stal en zoekt ze daarvoor tips tegen verveling. Ik zie tenminste nergens staan dat de pony 22u per dag op stal moet.
TS, hoe lang staat de pony op stal? Je zou in ieder geval met een slowfeeder kunnen proberen te zorgen dat je pony de hele tijd wat te knabbelen heeft.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:08

Wat ik bij ons op stal zie en waar de paarden ook effectief iets mee doen. Een likithouder met Himalayasteen, Uncle Jimmy's hangin ball, Kentucky paardenspeeltje, Jollybal, zo een kleine hooibal/slowfeeder om op te hangen gevuld met hooi, wortels, stukjes appel,..., plastic flessen en kruiken (wel goed uitspoelen als er iets anders dan water ingezeten heeft), haychunks in een klein netje, wilgentakken, voederbieten,...
Het is heel erg afhankelijk van het paard wat die leuk vindt. Mijn paard doet bv. niks als het niet met eten te maken heeft. Ik heb een Jollybal bij haar opgehangen, maar die gebruikt ze alleen om te schuren, terwijl andere paarden zich hoorbaar amuseren met een simpele plastic fles. :D

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 12:02

bedankt voor alle reacties!
mijn pony stond eerst 24/7 buiten, in het land. maar doordat er minder gras staat staat ze nu maar 6 uren op het land. ik ga vandaag denk ik spullen bestellen, wat natuurlijk niet erg is :j
ze heeft in haar stal een dikke laag stro liggen en ze krijgt genoeg hooi, en ze krijgt er ook nog biks bij.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:41

Dus van 24 uur per dag buiten naar 18 uur op stal? Ik denk niet dat je pony daar blij mee gaat zijn.
Kan hij niet los gegooid worden in een paddock of rijbak? Dat hij er vaker per dag uit komt?

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 21:27

rijbak en paddock is er niet, we gaan binnen kort overleggen als ze er vaker uit kan. we gaan nu waarschijnlijk het schot tussen de boxen weg halen, dan kan ze met haar maatje staan in een grote box. die 2 staan rustig bij elkaar, en doen geen vlieg kwijt, dus dat zullen we eerst ook nog proberen..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:31

Kan ze wel andere paarden zien of beter nog aanraken?