Troublemaker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord_Pip

Troublemaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 18:50

Hey,

Ik heb een groot probleem, die opgelost moet worden. En helaas heb ik verder niemand dichtbij me staan die paardenkennis heeft en mij kan helpen met de juiste keuzes maken.

Mijn Fjord, 2,5 jaar oud heb ik nu op een stuk weide staan waar ze continue uitbreekt. De druppel is nu voor de weide eigenaar dat ze door 4 lagen prikkeldraad heengegaan is.

EN JA ik weet het PRIKKELDRAAD is SUPERGEVAARLIJK en NIET GESCHIKT als weideafrastering. Echter is het zo dat dat prikkeldraad altijd al gezeten heeft op diverse plekken omdat het weiland grenst aan een ander weiland waar zomers koeien instaan. Maar nu is het prikkeldraad verder doorgetrokken wat eerder niet gebeurd was.
Helaas is m'n pony hier vorig weekend ook doorheen gegaan. Tot frustratie maar ook een gedachte van "Dit doet ze niet zomaar" Waarschijnlijk voelt ze zich niet op dr gemak daar met het andere paard dat behoorlijk dominant is.
Daarom heb ik er ook voor gekozen om een andere plek te kiezen, maar waar moet ik zoeken.
Zo kan ik een mooi plekje krijgen in Herpen, waar ze gewoon s avonds ook op stal kan staan en overdag in de weide. Daar is een longeerring (waar ze dus ook niet uitkan mocht ik dat haar in de toekomst willen een beetje willen leren. En een buitenbak met goede omheining. En de staleigenaar kan mij helpen met inrijden van haar over een jaartje. Echter is het ding, het is 24 minuten rijden, 17km. en ze heeft daar wss geen weidematen...

500 meter van het weiland waar ze nu staat is een manege, de goedkoopste optie daar is om een kleinere binnenstal te krijgen in het manegegedeelte, dus waar ook de manegepaarden staan. 310 euro. wel een binnenbak, buitenbak en weide en poetsgedeelte.

Nu heb ik ook nog een bij andere stal geïnformeerd hoe het daar in z'n werk gaat. Ook een manege. Met een binnenbak, buitenbak en volgens mij ook een stampmolen.

Ik weet het even niet meer, en ik wil haar ook niet meer te vaak verhuizen. Ze is al 3x verhuisd... ;(
En natuurlijk is het wel zo als je naar Herpen gaat, dat ze wel dichterbij komt te staan als ze ingereden is enz.

Help me out!!!
PS ik hoef GEEN OPMERKINGEN over het prikkeldraad, dit is me duidelijk en ik ben me er zelf heel erg van bewust. Mijn pony heeft gelukkig GEEN verwondingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:20

Nou aangezien je zelf ook weet dat prikkeldraad not done is, dan blijft verhuizen over toch?
En zonder verwondingen door 4 lagen prikkeldraad gaan kan eigenlijk niet of is een godswonder. Dat geluk ga je geen tweede keer hebben in ieder geval.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:42

Maar je benoemt allemaal luxe bij die andere stallen, maar niks over buiten en contact met andere paarden oid? Behalve bij de ene geen andere paarden in de wei. Of een weide, maar ook niks over hoeveel buiten en met hoeveel paarden.

Eigenlijk klinken ze dan allemaal ongeschikt, helemaal voor een jong paard.

Jetta

Re: Troublemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:08

Zoek een goede plek waar je jonge pony fijn met soortgenootjes op kan groeien. Voor een jong dier betekent dat veel buiten zijn en onbeperkt bewegen, spelen en ravotten. Plekken met prikkeldraad, plekken zonder soortgenoten en plekken waar geen vrije beweging is, vallen af voor je pony. Beter wat verder weg, maar helemaal in orde dan dichtbij en niet oké. Ook voor je eigen gemoedsrust.