een paddock maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gert06

een paddock maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 22:58

hallo allemaal,
aankomende zomer zijn wij van plan om een een paddock bij ons thuis te gaan maken voor onze 3 shets.
ik heb daar best wel veel vragen over, wij wonen namelijk niet in een ideaal gebied.
we wonen in noord Holland, en hebben op de plaats waar we de paddock willen maken keiharde klei en dat laat ook echt geen water door. nu zien we bij de buren dat de hele bak echt onder water staat in de winter, en dat willen wij echt niet.
ze moeten er namelijk echt de hele winter op gaan staan.
dus heeft iemand enig idee hoe je die blubber bende kan stoppen?

en dan heb ik nog een vraag over zand, welk zand is het beste om te gebruiken bij natte gebieden zoals noord Holland?

en dan nog een vraag, welke afmeting moet mijn paddock minimaal hebben voor mijn 3 stuiterballen?

alvast bedankt!

DubbelFun

Re: een paddock maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:26

Als je niet wilt dat er water óp blijft staan heb je óf goed doorlatende bodem nodig óf je moet de boel goed verhogen en drainage aanbrengen.
In jouw geval lijkt me de 2e optie het beste werken, helaas niet de goedkoopste maar je hebt er wel het langst plezier van.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:39

Ik had drainage en m3c zand in de paddock. Werkte super!

ingvdh

Re: een paddock maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:40

Drainage aan laten leggen, goed zand en de mest weghalen uit de paddock.
Als je hooi voert in de paddock, leg daar een verharding aan zodat dit niet in het zand komt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:39

Aangevuld bij ingvdh, het liefst de hele paddock verhoogd uitvoeren. Dit kost iets meer aan betonbanden ( ook gebruikte betonbanden kunnen ), die je nodig hebt, maar je bespaart op het zand.
Het is uiterst van belang om zo,n paddock schoon te houden, anders slibt deze binnnen redelijke tijd helemaal dicht en wordt het 1 harde niet waterdoorlatende plaat. Of nog beroerder 1 zand modder bak
Bij de kosten ligt het eraan, hoe bereikbaar het e.e.a. is en of je machines kan inzetten.