Oplossing Opvang licht geblesseerde ruin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Oplossing Opvang licht geblesseerde ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:18

Beste,

Lastig allemaal, moeder net overleden, paard kan niet met mijn vader overweg, zelf woon ik net te ver om dagelijks te komen.

Paard is al 7 jaar weidepaard wegens een blessure in de hals.

Hij was erg braaf onder het zadel met inrijden, helaas over kop geslagen met het slingeren ( bakrand geraakt) in de net aangeleerde gallop destijds.

Paard is met een F, dus ik denk 11 jaar en echt superknap.Stokmaat rond 1.70

Volgens da best nog mogelijk als recreatiepaard maar nooit meer geprobeerd.

Conclusie nu: kan hem niet als 100% zeker rijpaard verkopen, wil niemand met onzekerheden opzadelen.

Moeders beloofd om goed voor hem te blijven zorgen. Dit gaat nu dus niet goed omdat mijn vader en veel last van het verlies heeft en niet goed momenteel voor hem kan zorgen en het is een paard wat soms bazig kan zijn.

Bij mij totaal niet, paard mist gewoon leiding nu.

Betaalde opvang mag ook mits normale prijzen zijn.

Of in ieder geval betrouwbaar adres.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 10-12-21 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Re: Oplossing Opvang licht geblesseerde ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:20

Welke omgeving zoek je?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:22

Liefst Brabant, maar sta open voor alles

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:24

Kijk even naar Stal Wagemakers. Zit in Nispen. Staat mijn paard ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:26

Ik woon niet in NL hoor, maar ik lees hier op bokt ook veel goeds over paardenrusthuis Van der Kruis.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:27

Pandora2 schreef:
Ik woon niet in NL hoor, maar ik lees hier op bokt ook veel goeds over paardenrusthuis Van der Kruis.

Ook een hele goede oplossing! Zeker een aanrader ook! :j

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:27

Tallie1979 schreef:
Kijk even naar Stal Wagemakers. Zit in Nispen. Staat mijn paard ook.

Vangen geen blijvende geblesseerd paard op, heeft hij aan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:31

wellicht ter lease aanbieden? Wellicht is er wel iemand die met hem aan de gang wil om eens te kijken hoe of wat het loopt, of is hij niet zuiver? want dan is recreatief natuurlijk ook niet echt verstandig en dan moet je jezelf de vraag stellen of je wellicht nog 15 jaar maandelijks kosten wil dragen? Is het antwoord daarop ja, dan zou ik idd voor een rusthuis zoeken, is het antwoord daarop nee, dan blijft er eigenlijk nog maar 1 oplossing over :-)

Ik heb 2 oudjes al een aantal jaar met pensioen, en van mij mogen ze 100 jaar worden. Maar ik kan me ook voorstellen, dat als je niet echt een band met een paard hebt, het heel veel geld is wat je uit gaat geven aan iets waar je wellicht geen voldoening uit haalt. als je ze extern neer zet, ben je natuurlijk zo maar 200-250 euro per maand kwijt, en dat misschien nog wel 15 jaar lang.....

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:43

Sky_As schreef:
wellicht ter lease aanbieden? Wellicht is er wel iemand die met hem aan de gang wil om eens te kijken hoe of wat het loopt, of is hij niet zuiver? want dan is recreatief natuurlijk ook niet echt verstandig en dan moet je jezelf de vraag stellen of je wellicht nog 15 jaar maandelijks kosten wil dragen? Is het antwoord daarop ja, dan zou ik idd voor een rusthuis zoeken, is het antwoord daarop nee, dan blijft er eigenlijk nog maar 1 oplossing over :-)

Ik heb 2 oudjes al een aantal jaar met pensioen, en van mij mogen ze 100 jaar worden. Maar ik kan me ook voorstellen, dat als je niet echt een band met een paard hebt, het heel veel geld is wat je uit gaat geven aan iets waar je wellicht geen voldoening uit haalt. als je ze extern neer zet, ben je natuurlijk zo maar 200-250 euro per maand kwijt, en dat misschien nog wel 15 jaar lang.....

Paard is niet kreupel maar hals toen ombuigen naar links was lastig. Hij heeft een beschadiging onder in de hals.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:44

Ik zou voor nu kiezen voor een rusthuis zoals vd Kruis, en dan paard nog een keer goed door de medische molen laten halen en op grond daarvan verder kijken.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:46

Iemand mag hem best uitproberen . Maar wij kunnen dat zelf niet, moet ook nog veel tijd in gestopt worden.
En door de onzekerheid ga ik hem niet ergens tegen pensioengeld neerzetten om te kijken of het lukt.

Als recreatiepaard niet waard om zoveel geld in te investeren.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 10:47

Ibbel schreef:
Ik zou voor nu kiezen voor een rusthuis zoals vd Kruis, en dan paard nog een keer goed door de medische molen laten halen en op grond daarvan verder kijken.

Is twee jaar geleden al gedaan. Plek is nog beschadigd maar recreatie zou goed mogelijk zijn.

Gewoon uitproberen hoever het goed blijft gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:56

Ik wilde hetzelfde zegen als Ibbel, maar dat heb je dus al gedaan.

En zo bij een stal als van de Kruis neerzetten wil je niet?
dan staat hij goed, dat is zeker.

Je zou een paar keer een handige ruiter kunnen laten komen om te kijken of het nog steeds zo opstappen en wegrijden is.
Als dat is is verkoop toch al weer wat gemakkelijker.
Al ben ik eigenlijk voorstander van kapotte paarden niet te verkopen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:59

Ergens bij iemand aan huis? Ik heb toen voor mijn pony met hoefkatrolontsteking laatste stadium expliciet gezocht naar stalling waar ik niet vaak hoefde te komen zonder enige luxe, maar wel gewoon goede zorg. Ook benoemd dat ik niet vaak kwam of dat een probleem was. Juist door vooraf duidelijke afspraken te maken en gewoon paardvriendelijk en goedkope plek was het een goede constructie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:05

Kan je hem niet dichter naar huis halen en op een gewoon pension zetten?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 11:08

DuoPenotti schreef:
Ik wilde hetzelfde zegen als Ibbel, maar dat heb je dus al gedaan.

En zo bij een stal als van de Kruis neerzetten wil je niet?
dan staat hij goed, dat is zeker.

Je zou een paar keer een handige ruiter kunnen laten komen om te kijken of het nog steeds zo opstappen en wegrijden is.
Als dat is is verkoop toch al weer wat gemakkelijker.
Al ben ik eigenlijk voorstander van kapotte paarden niet te verkopen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 11:09

Ik dus ook, veel teveel onzeker bij hem

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 11:12

Ik ga met mijn vader in overleg over vd kruis.

Wet iemand wat verhuur 6000 M2 grond met schuilstal en stroom en water en goede omheining doet omgeving Den Bosch? Goede locatie!veel sociale controle.

Als hij weg is komt zijn weide vrij, kosten kunnen met verhuur wat gedekt worden.

Ponymiep0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:42

Gecondoleerd met je moeder.

Een mooi paardenrusthuis is Den ouden stal in Wagenberg (bij Breda).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:00

Jillz1 schreef:
Wet iemand wat verhuur 6000 M2 grond met schuilstal en stroom en water en goede omheining doet omgeving Den Bosch? Goede locatie!veel sociale controle.

Als hij weg is komt zijn weide vrij, kosten kunnen met verhuur wat gedekt worden.

Volgens mij is vd Kruis niet gek duur, en als jij die wei aanbiedt voor wat vd Kruis kost per maand (iets van 250 euro meen ik?) dan is dat een koopje als iemand daar 2 paarden neerzet.
Meer dan 2 paarden zou ik contractueel niet toestaan gezien het oppervlak (en het feit dat er dan mogelijk onderverhuurd wordt met alle gezeik van dien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:06

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:37

Jillz1 schreef:
Ik ga met mijn vader in overleg over vd kruis.

En is het niet een idee om die grond gratis of tegen zeer laag tarief beschikbaar te stellen op voorwaarde dat jouw paard ook verzorgd wordt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:45

Ik vind dit een lastige..aan de ene kant zou ik zeggen verkoop hem als recreatiepaard bij iemand die gewoon lekker naast het bos woont en waarbij hij aan een lang teugeltje in het bos kan lopen. Aan de andere kant snap ik dat je niet wilt dat hij de handel in gaat, mocht hij doorverkocht worden en dat vind ik heel goed hoe je daar in staat. En het is wel belangrijk inderdaad om te weten of hij inderdaad medisch gezien nog wel geschikt is als recreatie paard.

Wellicht is het een optie om een leaser te zoeken die ermee het bos in gaat? en dan kan hij of blijven staan of naar een plek met goede uitrijmogelijkheden verhuizen en de leaser mee laten betalen in de kosten?

Tijdelijk zou je hem op een pensionstal kunnen zetten misschien waar hij gewoon verzorgd wordt en binnen en buiten wordt gezet.

Heel veel sterkte in ieder geval met het verlies van je moeder en deze situatie.