Mijn paard staat met twee anderen in een ongedraineerde paddock op veengrond. In de zomer lag het er prima bij, maar nu is het één grote modderboel.
Het probleem is dat het veengrond is, waar het water niet in wegzakt. De paddock ligt ook wat lager dan de stukken grond eromheen, waardoor het water ook niet echt wegloopt.
Aan het begin van de herfst waren het vooral plassen met wat droge stukken, maar de paarden hebben het omgespit door rond te lopen, waardoor alles is veranderd in een dikke laag modder

De paarden hebben wel een schuilstal met een stukje verhoging eraan, dus ze kunnen wel redelijk droog staan. Dat is wel te klein om echt op te kunnen rondlopen.
Mijn vraag is: kan ik nu iets doen om te zorgen dat (delen van) de paddock nu een (klein) beetje droger wordt?
Ik sta trouwens bij iemand aan huis, dus ik ben van hen afhankelijk voor wat mag. Ze zitten niet te wachten op hoge kosten of veel gedoe. Er zijn wel plannen om wat te verharden komende zomer, dus hopelijk is volgende winter wat beter

Misschien moet ik me neerleggen bij een winter zwemmen, maar ik dacht, misschien heeft iemand een goed idee. Niet geschoten is altijd mis