Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ajesca123 schreef:Ik zal morgen eens voor je zoeken maar ik weet dat er een oplossing voor is. Bestaat al voor bvb opfok met friezen.
Soort pvc buizen om de spijlen. Die draaien dan mee waardoor ze met schuren geen manen kapot schuren
tamary schreef:Afsluiten zal je beste optie zijn, 2 draadjes stroom moet genoeg zijn, maar dan moet je wel kijken naar een andere voeroptie als hooinetten oid waar niet aan te schuren valt.
Inderdaad beste keuze, want schuren blijft jeukprikkel triggeren in de hersenen + wondjes en irritatie geven jeuk bij genezen. Het klinkt aan de ene kant gemeen, maar zo totaal mogelijk voorkomen als kan werkt het beste op de lange termijn.
En vraag je smid om je te leren netjes rond te vijlen, want scherpe hoeven of brokkels met veel jeuk (krabben) geeft meer schade en mogelijk vastzitten/uittrekken plukken haar.
lukalisaaax schreef:ajesca123 schreef:Ik zal morgen eens voor je zoeken maar ik weet dat er een oplossing voor is. Bestaat al voor bvb opfok met friezen.
Soort pvc buizen om de spijlen. Die draaien dan mee waardoor ze met schuren geen manen kapot schuren
Dat klinkt als een erg goed idee! Thanks! Als je idd even wilt kijken zou dat super zijn
ajesca123 schreef:lukalisaaax schreef:Gevonden! Zie alleen geen foto’s er van. Maar ik snap het idee idd wel. Kan kijken of ik het zelf kan maken
Als je op de website kijkt onder het kopje loopstallen dan zie je foto’s met een aantal jonge friezen.
Als je goed kijkt zie je de buizen om de spijlen zitten.
Sanet schreef:Ik heb zulke buizen om mijn stallen. Werkt heel goed, echter is het wel bijzonder dat je merrie nu nog zo’n jeuk heeft van de zomereczeem, 1 van mijn Friezen heeft ook eczeem, maar geen jeuk meer nu. Ik zou daarom zeker het advies ter harte nemen om verder te kijken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
[ [url=m/j2VGga.jpg]Afbeelding[/url] ]