Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Ze hadden twee soorten waar ik uit kon kiezen. Ene waren echt stro stukjes van een cm of 10 en deze waren meer vezels. Het stro/vezelspul op zich vind ik eigenlijk wel heel mooi. Alleen het stof vind ik niet tof. Hoe/waarmee spuit je het nat?
Popstra schreef:Je moet ook wel een dikke laag strooisel aanbrengen zodat de urine niet boven komt of te zien is.
Wij doen 1 x per week de bovenste laag opzij en halen dan de natte plekken weg en strooien bij. Mijn vloeren laten ook geen urine door. Dat mag ook niet voor het milieu. Stallen zijn schoon en geen vieze luchtjes. Mijn paarden staan wel overdag heel de dag buiten. Staan dus niet heel de dag in stal. Dat scheelt.
Gini schreef:Op vlak van stoffig zijn, heb ik wel goede ervaringen met dit: https://www.jopack.be/nl/paarden/horse- ... olzaadstro
Alleen heb ik toch terug vlas, absorbeert net iets beter.
pateeke schreef:Popstra schreef:Je moet ook wel een dikke laag strooisel aanbrengen zodat de urine niet boven komt of te zien is.
Wij doen 1 x per week de bovenste laag opzij en halen dan de natte plekken weg en strooien bij. Mijn vloeren laten ook geen urine door. Dat mag ook niet voor het milieu. Stallen zijn schoon en geen vieze luchtjes. Mijn paarden staan wel overdag heel de dag buiten. Staan dus niet heel de dag in stal. Dat scheelt.
De vloer moet het niet opnemen; het kan ook aflopen doordat er bv een lichte helling is zodat de urine daar weg kan.
Een dikke laag kan idd ook al wel iets doen, maar met gewoon stro vind ik potstallen toch echt maar niks. Maar goed dat is enkel mijn mening en ervaring natuurlijk hè. Ik wil enkel zeggen dat niet iedere stal of mestbeleid geschikt is om er een potstal van te maken.
pluisje88 schreef:Ik ga vanavond maar met een gieter water in de weer denk ik. Eigenlijk zonde gezien het niet heel veel opneemt qua vocht. Maarja stoflongen is ook niks. Ik word er oprecht blij van als ik het spul zie. Prachtige vezels, mooie kleur, ziet er echt top uit. Maar kom er niet aan of zet er een paard in. Alles zit onder het zand en stof binnen, mijn eigen kleren en m’n gezicht is zwart. Minder tof..