Ik zit een beetje met een dilemma. Sinds een 3 tal maanden heb ik een superlieve 6-jarige Franse draver ruin.

Sinds ik hem heb staat hij bij mijn schoonouders (en hun eigen pony) mee op de weide. Maar dit is bijna 40 minuten rijden van mijn thuis, dus ging ik op zoek naar een plaatsje dichter bij huis.
Nu heb ik een grote weide (1/2ha) vlak langs mijn huis, die ik gratis mag gebruiken! Helemaal super dus!
Alleen nu twijfel ik wel. Waar hij nu staat, staat hij midden in het bos. Helemaal super dus om af en toe eens een lekker bosritje te gaan maken.
De nieuwe weide daarentegen ligt wel heel rustig (doodlopende straat die uitkomt op het jaagpad van het kanaal), maar er is nergens in de nabije omgeving bos.
Dus voor een leuk ´bosritje´ zou ik al bijna een uur moeten wandelen vooraleer we in het bos zijn...
Alsook ben ik bang om hem te scheiden van de andere pony. Ze zijn zo goede vriendjes samen... nu zou hij sowieso niet alleen komen te staan, maar ik blijf toch twijfelen.
Wat zouden jullie doen?
Bij weide 1 kan ik dus heerlijke boswandeling maken en staat hij met een superlief vriendinnetje. Maar daarentegen om bv op de piste te gaan rijden moeten we minimaal 40 minuten wandelen naar de piste...
Bij weide 2 staat ie lekker aan huis, achter de weide ligt een open grasveld dat door de vorige eigenaars als ´piste´ werd gebruikt. Maar ´even een boswandeling zit er dan wel niet meer in
Naar kosten moeten we niet kijken, wat beide weides zijn ´gratis´ te gebruiken...
Wie ooh wie kan me van mijn twijfels afhelpen?