ik zit met een soort dilemma'tje. Ik sta nu ruim een jaar op de stal waar mijn paardje al haar ganse leventje staat. beetje raar gezegd, ik heb haar van die mensen gekocht daarmee
. Maar nu ben ik aan het overwegen om toch maar te verhuizen naar een andere stal. Soms heerst er wel eens spanning op de stal waar ik nu sta. Mijn paardje heeft al eens 2 maanden gestaan op de andere manege om haar wat te corrigeren (lang verhaal). En ik vond het er echt heel erg leuk. Nu zijn die mensen verhuisd en weet ik echt niet meer wat te kiezen. Hieronder staat wat meer info en de pro's en contra's. Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen bij men keuze.Huidige stal
* half uurtje fietsen/5 à 10min met auto
* 125€ per maand zonder voedsel
* paardje staat er al heel haar leventje en voelt zich er thuis
* Stallen worden dagelijks uitgemest, paarden worden binnen en buiten gestoken
* omlooppiste van 1km
* mooi om te gaan wandelen, (erg afgelegen)
* Alleen een buitenbak zonder echte bodem, (wordt wel wekelijks gesleept)
* soms heerst wat spanning op stal
* Er staan nog enkele ander mensen op stal waar ik mee opschiet
* ...
Andere stal
* half uur rijden met de auto

* 225€ vol pension eten inbegrepen, 117€ half pension eten inbegrepen (ook anderen mogen op het paard rijden)
* grote buitenbak met goeie bodem
* kleine binnenbak
* erg gezellige manege, niets dikke nek aan, alle mensen zijn megavriendelijk
* erg behulpzaam
* nooit alleen
* ook als er geen les is valt er wel iets te doen
* goeie lessen, leuke instructrice
* wandelingen gratis voor ingestalde paarden
* kleinere stallen maar paarden lopen heel vaak in groep buiten
* mooie wandelomgeving
* ik heb wel niet altijd vervoer omdat we een winkel hebben. Ik kan wel de belbus nemen
*...
Ik denk dat ik ga kijken hoe dat nu zit met de belbus, zo erg kan dat nu ook niet zijn
. En zoals je al zei, als mijn vriendin besluit om daar te gn rijden kunnen we af en toe eens met elkaar meerijden. De stal ken ik al heel goed. Ik heb er mijn brevet gereden en ik volg er ook af en toe les. Ook doe ik er mijn kampen. Ik denk dat ik er toch nog een nachtje ga over slapen..