Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Wegwezen. Geisoleerd op stal (waar staan die andere 3 paarden dan?) en alleen stapmolen (want dat houdt dus in totaal geen vrije beweging?) is echt een no-go.
Selina schreef:Een paard 24/7 op stal zonder contact met andere paarden is in mijn ogen nooit een optie. Ik zou op zoek gaan naar een andere stal. Want dan zou ze tot het weideseizoen begint binnen staan? Dan ben je gerust een halfjaar verder.
duikpaardje schreef:Hebben ze aangegeven waarom je naar een andere stal moet ?
Als je je er zeker niet prettig bij voelt kan je beter wat anders zoeken, al is dat tegenwoordig ook een speld in een hooiberg.
sterrejussen schreef:Selina schreef:Een paard 24/7 op stal zonder contact met andere paarden is in mijn ogen nooit een optie. Ik zou op zoek gaan naar een andere stal. Want dan zou ze tot het weideseizoen begint binnen staan? Dan ben je gerust een halfjaar verder.
Inderdaad tot het weideseizoen binnen. Ik heb hierboven uitgelegd dat ze genoeg beweging krijgt en genoeg aandacht. Het enige euvel is dus geen sociaal contact voor mijn beestje...
Selina schreef:Maar rijden en longeren telt niet, want dat is geen vrije beweging. Net als de stapmolen. Paard kan dan geen sprintje trekken of kriebelen met andere paarden. Dus dan is het hooguit een uurtje. Een paard heeft toch minimaal 4, maar eigenlijk 8 uur nodig per dag aan vrije beweging. Dus dit klinkt sowieso al niet als de ideale stal voor je paard.
Duhelo schreef:Is er iemand van de andere pensionklanten die een paard naast de jouwe wil zetten?
Hoe groot wordt de box? is een (leen)shetje die erbij kan in de stal een optie? (als in, dat je enkel voer betaalt ervoor en geen stalgeld bv?)
lnvdh schreef:als ik het dus zo begrijp komt jouw paard ergens in de boerderij alleen te staan in een enkel stalletje? is er nergens in die boerderij een plek waar ze met zijn tweeën naast elkaar staan? bijv een box wat nu als hooiopslagplek dient oid?? Vind het sowieso gek dat er dan een enkel alleenstaand stalletje zou zijn., Dan de tweede vraag, waarom mag je paard nu er een andere bijkomt ineens niet meer bij de kudde en enkel in de stampmolen? waar staan die andere paarden overdag? ook een uurtje in de stampmolen en voor de rest op stal??
Als ze alleen nog maar de box uitkomen om te rijden, stampmolen of uitmesten zou ik sowieso niet blij zijn met deze constructie in de winter.. deze periode is nl bijna net zo lang als de zomerperiode. Ik zou dan verhuizen.