Vorig jaar heb ik een merrie gekocht, deze bleek onverwacht drachtig. op 28 december is het veulen geboren. het is een hengstveulentje. Nu zit ik dus telkens te twijfelen tussen verkopen of houden, ik zal de voor- en nadelen op een rijtje zetten:
Voordelen:
-Pony vanaf de geboorte meegemaakt, dus geheel naar mijn eigen hand te zetten en ik weet zijn volledige geschiedenis.
-als ik hem verkoop heeft hij een onzekere toekomst; hoeveel pony veulens belanden er niet op de markt?
-Het is een hengstje (mijn voorkeur) en zijn karakter bevalt me tot nu toe prima
- ik ben al behoorlijk gehecht aan hem
Nadelen:
- hij blijft waarschijnlijk klein (moeder is 1.30m, vader onbekend) ik wil het liefste een pony van rond 1.50m
- Hij wordt waarschijnlijk schimmel net als de moeder (niet een erg groot nadeel maar ik wil liever geen schimmel)
- ik studeer nu dus het geld wat ik erin moet steken de komende jaren is geld waar ik echt voor moet werken en dat stop ik dus in iets waar ik pas na mijn studietijd plezier aan kan beleven. Ik ben bang dat als hij dan 3 is en ik hem alsnog verkoop het nogal zonde van mijn geld is, dan had ik in de tussentijd kunnen sparen voor een leuke pony.
als ik hem hou gaat hij naar de opfok, als ik hem verkoop ben ik bang dat hij slecht terecht komt....
2 weken terug zat ik ook te twijfelen, toen zei ik verkopen. Maar als ik dan bij hem ben en ik kom terug kan ik het niet, ik wil hem dan niet verkopen. maar ik weet ook dat het schattige veulen zijn er over een paar maanden ook af is. Dus de afgelopen 2 weken zei ik houden, 100%. en sinds vandaag weet ik het weer niet....
Ik heb geen idee of jullie me kunnen helpen, ik wil graag een eigen pony, maar dan het liefst eentje die ik zelf heb uitgezocht en waar ik mee aan de slag kan. dit 'ongewenste' veulen heb ik dus niet zelf uitgezocht en het wordt nog 3 jaar wachten. Als ik een nieuwe pony zou kopen wordt dat ook pas over 1.5 jaar ivm geld....
Ik zou graag in de toekomst willen kijken, hoe hij er later uitziet enzo, misschien dat ervaren mensen aan de hand van foto's daar iets over kunnen zeggen? Dan plaats ik nog wel foto''s, maar ik vermoed eigenlijk al dat er weinig over te voorspellen valt

... kansloos....