Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Je hebt 1,5 uur reistijd naar je werk? Er voor het gemak vanuit gaande dat je optijd op je werk bent, dus zeg 8:15?
Opzich is het dan niet zo gek dat je het behoorlijk pittig vind. Ik werk ook tot 5, heb 20 minuten naar huis, ga even eten en stap dan weer in de auto om 30 minuten naar stal te gaan, maar ik red het ook prima om voor 21:30 thuis te zijn.
Moet je op stal veel doen? Ik kan opzadelen en rijden, maar als je ook nog moet mesten etc. kan ik me voorstellen dat je nog langer bezig bent.
Majabeestje schreef:Tja, dit is wel een teer puntje bij mij. Ik voel me namelijk altijd schuldig omdat ik vind dat ik te weinig tijd heb voor mijn paard.
Bij een week waar niks tegenzit is het prima. Dan ben ik er op maandag, bijrijder op woensdag, ik op vrijdag en meestal zondag.
Maar als iets tegenzit (ik ben nu bijvoorbeeld ziek of er komt een werkafspraak tussendoor of iets met de kinderen) dan ben ik er zo een halve of hele week niet. Niks aan!
Hij staat gelukkig vreselijk te genieten in een kleine kudde, 24/7 buiten en elke dag wordt ie gecheckt of er geen gekke dingen zijn. Maar toch. Ik heb meer dagen in een week nodig en meer uren in een dag
Stephsi1991 schreef:Majabeestje schreef:Tja, dit is wel een teer puntje bij mij. Ik voel me namelijk altijd schuldig omdat ik vind dat ik te weinig tijd heb voor mijn paard.
Bij een week waar niks tegenzit is het prima. Dan ben ik er op maandag, bijrijder op woensdag, ik op vrijdag en meestal zondag.
Maar als iets tegenzit (ik ben nu bijvoorbeeld ziek of er komt een werkafspraak tussendoor of iets met de kinderen) dan ben ik er zo een halve of hele week niet. Niks aan!
Hij staat gelukkig vreselijk te genieten in een kleine kudde, 24/7 buiten en elke dag wordt ie gecheckt of er geen gekke dingen zijn. Maar toch. Ik heb meer dagen in een week nodig en meer uren in een dag
Oja! Ja, precies![]()
Ik heb het paard samen met mijn moeder, dus we delen de kosten. Omdat ik een lease auto heb, hebben we afgesproken dat hij wat meer haar kant in staat dan mijn kant.
Dat het filerijden is vanaf Utrecht richting Den Bosch, dat is mij bekend. En op zich, we hoeven ook niet alle dagen te gaan maar we willen graag een band opbouwen met het paard (hij is nog jong) en hij moet veel leren..
We wisten van te voren dat dit niet even 2 avonden was hoor. Maar ben daarom benieuwd hoe andere mensen dit doen naast hun werkde een werkt misschien wat minder, de ander heeft inderdaad minder reistijd wat ik zo lees of gaat niet 5 dagen per week. Hoeft bij ons ook niet hoor, maar voel mij soort van verplicht omdat je toch een dier hebt om er wat mee te doen
en ene dag kan dat ook stuk korter dan andere dag natuurlijk
Wij hebben geen bijrijder omdat het een jong onzeker paard is, zelf rij ik max 1x per week op het moment. Maar dat is in de toekomst ook nog een idee inderdaad.
Stephsi1991 schreef:prugelpiet schreef:Je hebt 1,5 uur reistijd naar je werk? Er voor het gemak vanuit gaande dat je optijd op je werk bent, dus zeg 8:15?
Opzich is het dan niet zo gek dat je het behoorlijk pittig vind. Ik werk ook tot 5, heb 20 minuten naar huis, ga even eten en stap dan weer in de auto om 30 minuten naar stal te gaan, maar ik red het ook prima om voor 21:30 thuis te zijn.
Moet je op stal veel doen? Ik kan opzadelen en rijden, maar als je ook nog moet mesten etc. kan ik me voorstellen dat je nog langer bezig bent.
Ja klopt, ongeveer 1.5 uur reistijd naar het werk. Van werk naar stal is ook 1,5 / 2 uur reistijd. Terug geen files van stal naar huis, dan doe ik er ongeveer 40 minuten over.
We hebben dan ook daarom expres een stal gekozen waar we niet hoeven te mesten en binnen- / buiten zetten, dat is dan helemaal niet te doen. We rijden 1x per week, andere dagen longeren/grondwerk. (paard is goed 3,5 jaar dus nog jong)
MarliesV schreef:Je huishouden op de avonden doen deels is de oplossing hier.
Dus dinsdag, donderdag en vrijdagavond heb je niets staan, iig de was weg werken, opruimen, boodschappen doen enz op die avonden. Dan heb je het weekend meer tijd voor leuke dingen.
Ik werk van 8.00-17.30 uur thuis 3x per week en 2x van 7.30 de deur uit en 18.30 uur terug (kantoor).
Sta op een stal waar ik zelf moet mesten, de kantoor dagen doe ik dit in de avond, de thuiswerk dagen in de pauze tussen de middag.
Daarnaast heb ik ook nog een hobby aan mountainbiken en doe ik vrijwilligerswerk.
Het kan, maar als je de avonden niets plant qua huishouden, is mijn ervaring dat je het niet redt.
Hier is het dus maandagavond huishouden, dinsdag paard, woensdag fietsen, donderdag paard, vrijdag huishouden/vrijwilligerswerk en dan het weekend afwisselend.