ervaringen met warmtelint op batterij of accu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CLenssen

ervaringen met warmtelint op batterij of accu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 15:54

Hoi!
Voor de winter wil ik de waterbak en de tyleenwaterleiding graag voorzien van een warmtelint, tegen het bevriezen. Op internet vindt ik alleen lint met een stekker. Ik heb echter geen elektriciteit bij de wei dus ik zoek iets op een oplaadbare accu of batterij. Eventueel met zonnepaneel. Het gaat maar om een paar meter lint: alleen het stuk dat aan de opervlakte komt en rond de waterbak. De hoofdleiding ligt op bijna 1 meter diep dus die bevriest niet. Weet een van jullie of zoiets te krijgen is en waar? Andere tips (uit eigen ervaring) tegen het bevriezen van waterbak en leidingen zijn ook welkom :-).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 15:56

warmte lint werkt inderdaad heel goed, maar ik had gewoon elektriciteit, dus geen ervaring met het op een andere manier aansluiten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:01

Van de wasmachine weet ik dat verwarmen van het water de meeste energie kost. Trek je dat 1 op 1 door naar deze optie, dan heb je aardig wat accu nodig. En laatste uurtjes van de nacht/eerste 's morgens zijn meestal het koudst, wat ook tijd is met grootste kans dat accu leeg is.
Zonnepanelen in de winter geven niet zoveel, op zijn gunstigst iets van 20-25% van zomer.
Rekentooltje :
http://www.solarelectricityhandbook.com ... iance.html

Ik heb voor winters vloeibaar water zo'n oplossing staan :
https://www.cattlefence.de/frost-free-h ... less-steel

CLenssen

Re: ervaringen met warmtelint op batterij of accu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 12:44

Interessant Tamary. Bedankt voor de tip!