Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Wat heeft rioolbelasting te maken met je paarden drinkwater te geven? Je betaalt gewoon de kuubprijs, en een paard drinkt gemiddeld zo'n 20-22 kuub per jaar. Dat is 20-22 euro bij de meeste waterleidingbedrijven.
Brainless schreef:Ibbel schreef:Wat heeft rioolbelasting te maken met je paarden drinkwater te geven? Je betaalt gewoon de kuubprijs, en een paard drinkt gemiddeld zo'n 20-22 kuub per jaar. Dat is 20-22 euro bij de meeste waterleidingbedrijven.
Sommige gemeentes rekenen rioolheffing op basis van de waarde van de woning (dat is bij ons het geval), andere op basis van hoeveel water je verbruikt.
Mizora schreef:Een welsh A drinkt verwacht ik zelfs maar 20L per dag, dat is dus 8 kuub per jaar (0.02*400). Of ga je over op groterts? Met 20 kuub wordt er uitgegaan van 50L per dag. Daarboven wordt ook het paard wassen e.d. met leidingwater gedaan.
ingvdh schreef:Bron of leidingwater maakt voor het dier niet uit, die drinkt beide gewoon. Dus als je toch een bron slaat zou ik die gebruiken.
Als je automatische drinkbakken neemt zou ik zeker een systeem tegen de vorst nemen, dat scheelt heel veel werk en gedoe op een moment dat je sowieso al veel extra werk hebt.
Rondpompen kan, maar ik ken ook iemand die heeft thermolint gebruikt en is daar heel blij mee. Dit is relatief makkelijk zelf aan te leggen.
Welke voor bakken je moet nemen gaat naar de voorkeur van jouw dieren uit, de een vind een lepelsysteem fijn en de ander snapt het niet en daarbij werkt een vlottersysteem beter.