Wie is er student en heeft een eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:44

dag medestudenten, Ik woon op kamers, heb een eigen paard, eigen auto enz. en betaal inculsief collegegeld alles zelf. Wat ik heb gedaan is voor de "grote" aanschaf (mijn scheetje + toebehoren) heb ik een studentenkrediet genomen. Ik werk gemiddeld naast mijn studie 20 uur in de week, heb een uitwonende beurs en leef erg prijsbewust. Dit betekent geen merkkleding, geen AH boodschappen, niet meer iedere week het hele weekend in de kroeg hangen, 1 keer per jaar (of helemaal niet) op vakantie. Ik ga gemiddeld 4 keer in de week naar mijn paard. In tentamenweken soms maar 1 keer. Het is belangrijk dat het een welbewuste keuze is, het is geen pak melk wat je koopt! Je moet er veel voor opzij zetten zowel op sociaal gebied als financieel gebied. Houd er rekening mee dat de veearts kosten ook hoog op kunnen lopen! Ik heb buiten de reguliere inentingen om geen veearts kosten meegemaakt. Verder heb ik ook gekeken of Winner zonder ijzers kan lopen. Hij doet dit perfect dus ik heb er nooit meer ijzers opgehad. Dit scheelt ontzettend in de kosten. Het is echt passen en meten maar ik heb het er graag voor over.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:48

Ik zou het erg heel erg afraden om een paard te kopen tijdens je studie. Ik heb wel een paard, maar mijn ouders betalen alles ervoor. Ik woon wel op kamers en ik ga elk weekend naar mijn ouders. Het scheelt ook dat ik een stal heb waar alles voor me gedaan wordt en ze altijd buiten staan, dus ik heb geen verplichting om er heen te gaan.
Ik probeer het meestal zo te regelen dat ik vrijdagavond erheen ga, zaterdag en zondag, en dan nog maandagochtend, en dan snel weer terug. ook al vind ik het heerlijk dat ik haar heb kunnen houden, als ze er niet zou zijn, had ik nooit een paard gekocht.
Wacht gewoon tot je een huis hebt en een baan, dan heb je geld en tijd zat voor een paard.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:50

Ik koop ook pas een paard als uik mijn studies afgerond heb, dan pas kan ik voldoende tijd hebben voor een paard. Om 1keer in de week vlug en nerveus een uurtje rond te hobbelen heb ik het ook niet over. Ik wil 100procent tijd hebben om een paard aandacht en rijden te geven die hij verdiend. OK dan! Haha!

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:07

Tiko schreef:

Maar wat voor soort studie doe je dan? En houdt je naast het studeren, het op neer reizen nog wel voldoende tijd over voor ja paarden. Als je idd nog voldoende tijd hebt voor je paarden, heb je dan nog wel tijd voor iets anders?


Ik studeer geneeskunde, dat is niet direct de lichtste studie ofzo Knipoog

Ik heb tijd genoeg om mijn tentamens te halen, mijn paarden te rijden, te werken en in het weekend op concours te gaan. Ik moet wel wat meer plannen dan een ander, maar het is goed te doen
(heb iig nog genoeg vrije tijd om af en toe een dag bij mijn instructeur op stal rond te hobbelen Lachen )

Heel veel vrije tijd heb ik niet, maar dat komt ook omdat ik mijn dagen helemaal volplan. Ik hoef niet op concours, ik moet niet naar mijn instructeur en ik moet niet bokken Knipoog
Ik ga weinig te stappen en zelden op vakantie, maar dat is niet zozeer geld/tijdgebrek. Daar geef ik ook gewoon minder om. Voordat ik studeerde was ik ook al niet zo'n feestbeest Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:12

ArwenLune"]
[quote="mlvanmelle schreef:
ja.. waarschijnlijk heb je wel gelijk, ArwenLune... Maar ja, iedereen weet dat als je eenmaal een eigen hebt gehad, je eigenlijk niets liever wilt...


Ja, maar nu heb je de keuze nog. Stel jij gaat op kamers en koopt een paard. En je moet je 7 dagen per week in alle bochten wringen om EN te studeren EN geld te verdienen om je paard te onderhouden. Heb je dan uberhaupt wel tijd om van je paardje te genieten? Wat nou als je hartstikke overspannen raakt van al die druk? Verkoop je dan je paard (met heel veel pijn en verdriet natuurlijk) of stop je met je studie?

Studeren zelf is al zwaar zat zonder dat soort kopzorgen erbij. En ik vind je studie veel belangrijker als nu een paard hebben. Een studie is tenslotte voor de rest van je leven belangrijk; dat paard kan er altijd nog komen.
[/quote]

precies. K zou mn paard nooit meer kwijt willen, en ben t af n toe nu allemaal zat vanwege werken, studie en mn paard. K zou er zeker mee wachten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:18

mja... jullie hebben gelijk hoor.. maar ja, eens paarden verslaafd, altijd verslaafd he Lachen Eerst maar eens hard aan de studie Boos!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:27

Een paard naast mn studie?! Nooit zou ik dat kunnen betalen en kunnen onderhouden (veels te druk)! Ik heb nu een bijrijdpaard dat ik 2x in de week doe en waar ik ook voor betaal, maar ik zit nu al aan mn maximum. En ik koop echt geen merkkleding! Ik denk dat ik het iedereen echt af kan raden. Je studie kost heel veel tijd en energie, een paard erbij is naar mijn mening teveel! Wel knap als je het wel allemaal kan opbrengen!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:22

ik ga volgend jaar studeren, maar blijf wel thuiswonen. mijn ouders betalen paard en alles eromheen, daar heb ik zelf geen omkijken naar zegmaar Lachen
als ik op kamers zou gaan, zouden mn ouders stallen ed blijven betalen, maar dan zou ik het paard wel moeten overkopen. en dat geld heb ik echt niet (quarters zijn duur ), dus daar ga ik komende jaren maar niet aan beginnen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:40

Een eigen paard naast de studie is voor mij ook geen haalbare kaart, als ik een baan naast de studie had om voor het dier te betalen, had ik geen tijd voor het beest zelf meer overgehouden!

Gomir's manier van leven zou mij mijn mentale welzijn kosten denk ik; elke dag zo strak moeten plannen lijkt me een ware hel! Lachen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:44

Elke dag plannen wat je moet doen is ook niks. Maar soms moet je he. Ideale oplossing voor paardeneigenaar als student, bijrijder Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:22

Ik ben ook studetgn en woon op kamers in Leiden. De eerste anderhalf jaar stond mijn paardje bij mijn ouders, die dit ook betaalden. Ik kon haar niet meenemen naar Leiden, want daar youden mijn ouders haar niet meer betalen en hiervoor heb ik in ieder geval geen geld. Ik leef behoorlijk zuinig, maar een paard kan er echt niet af. Een paar maanden geleden heb ik m ijn paardje, Image, besloten te verkopen. Ze kreeg te weinig aandacht en voor haar was het beter dat ze een nieuw baasje kreeg. Ik was eigenlijk te groot voor haar en een ander jong en kleiner iemand zou nog veel en goede van haar kunnen genieten. Nu heb ik een bijrijdpaard vlakbij Leiden. Dat is voor mij de ideale oplossing. Ik betaal hier niets voor, maar rijd wel een hartstikke leuk paard. Ik heb dus wel bijna hetzelfde plezier (het is natuurlijk niet je eigen paard), maar niet de kosten. Wanneer ik klaar ben met studeren en een baan heb, zal ik zeker op zoek gaan naar een eigen paard, maar voor nu is dit de oplossing!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:24

sorry voor de typfouten, maar ben op vakantie in Oostenrijk waar de letters anders op het toetsenbord zitten....

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:18

Dickie schreef:
Gomir's manier van leven zou mij mijn mentale welzijn kosten denk ik; elke dag zo strak moeten plannen lijkt me een ware hel! Lachen


Ik ben altijd al een planner geweest Knipoog Ik moet gewoon weten wat ik op een dag wil doen en dat werkt prima voor me

En dat ik weinig tijd overhoudt komt vooral door acties in de trant van 'ik breng mijn vrije tijd gewoon door op een springstal die 2 uur van mijn huis af is' *LOL* Dan gaan je dagen best hard Knipoog

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:06

jaja hier meld zich nog een studente met paard, kamer, studie en studentenleven. De grote oplossing voor mij was een bijrijdster Dat scheelt jou tijd een een beetje geld. Ik betaal alles behalve mijn college geld, werk ong 12 a 16 uur in de week. Sinds kort leen ik ook iets bij de ibg, maar eigenlijk doe ik dit liever niet. IK zou echter geen paard kopen als je gaat studeren, zou gewoon een fijn bijrijdpaard zoeken als ik jou was. Ik vind het wat anders als je je paardje al een x tijd hebt en er al aan gehecht bent. Ga lekker een bijrijdpaard zoeken en koop er een als je van je studie af bent!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:07

mlvanmelle schreef:
Ga je dan ook op kamers Tequila?

Ja, ik ga zeker op kamers. Ik ga naar Dronten toe, nu woon ik in Zeist. Met de auto is dat 1 uur reizen(als er geen files zijn Haha! ), met het ov weet ik niet, maar nog wel wat langer denk ik. Bovendien wil ik graag op kamers, lijkt me een leuke ervaring.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:12

Ik woon op mezelf, zit op de sprinthavo in het volwassenonderwijs en heb 2 pony's. Het kan wel, maar wel krap. Je moet prioriteiten stellen, uitgaan is er voor mij niet bij, maar ik zit toch liever op m'n paard Haha!

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:13

he daar
allemaal een bekent probleem en dat heb ik dus ook..... ben student en heb een eigen paardje maar ik woon daardoor ook nog thuis. Wel lekker makkelijk hoor hjoef je ook niet zelf te shoppen en te koken en dat scheelt weer tijd waardoor ik 5 dagen in de week lekker zelf mijn paardje kan rijden. Op kamers en een paard is denk ik heel erg moeilijk te doen maar ook heel erg afhankelijk van de eisen die je stelt voor de stalling van je paard. Een klein weilandje is zo gevonden maart een betaalbare stalling met goede bakken e.d niet en dat kost veel geld en een kamer is ook al mega duur. Ja het is kiezen of delen he... maar net wat je wilt

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 01:38

Ik ben ook student, heb een eigen paard, maar woon niet op kamers. Ten eerste omdat ik daar nog helemaal geen behoefte aan heb. Lachen Ik heb wel heel veel geluk met mijn ouders, want zij betalen alle vaste kosten van m'n paard (stalling, verzekering, les...). Ik betaal de hoefsmid en de variabele kosten (tuig, spullen die hij nodig heeft, enz). Als mijn ouders niet zouden meebetalen, zat een eigen paard er simpelweg niet in voor mij. Ik ben ze dus enorm dankbaar. Lovers Lovers En ondanks dat mijn ouders zoveel meebetalen heb ik 2 bijbaantjes (naast m'n studie) om mijn deel te kunnen betalen. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik veel 'luxe' dingen heb, want Bonanza staat bij een pensionstal, waar ik het dubbele betaal als wanneer ik 'm bij een boer zou stallen. Hij wordt 1x in de week getraind (wat ik zelf betaal) en dan lopen de kosten al snel hoog op. Maar ik kies hier zelf voor, en ik wil er ook graag voor werken.

Net wat Orsini zegt:
Citaat:
Ja het is kiezen of delen he... maar net wat je wilt

callippo

Berichten: 3206
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:30

mlvanmelle schreef:
en je paard staat nooit op stal? of in een schuilstal ofzo? Ik woon in Enschede, dus de kamers zijn redelijk te betalen..


Ja, hij staat altijd buiten. Wel met een waterdichte deken hoor.
Alle 3 de arabiertjes hebben gewoon een deken op en verder geen stal en het gaat prima.

Als ik jou was, zou ik eerst maar eens kijken hoe zwaar het eerste jaar valt qua studie en studentenleven. Ik heb pas in mn 4e jaar een eigen paard gekocht en daarvoor alleen verzorgpaarden gehad.

Carinnetje
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:44

Ik woon op mezelf, ben student en heb een paard, maar ik zou het niemand aanraden........qua geld is het elk "dubbeltje" omdraaien......gewoon snel je studieafronden en tot die tijd bijrijden!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:10

Toen ik studeerde had ik ook geen paard. Die heb ik verkocht toen ik aan de studie begon en op mezelf ging wonen. Na de studie heb ik meteen weer een paard aangeschaft Haha! Bovendien was er weinig van studeren terecht gekomen denk ik, als ik mijn paard gehouden had Haha!

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:36

Ik volg sinds een aantal maanden een BBl opleiding (werken en leren), ben dus ook nog student .... tot een paar maanden geleden betaalde ik mijn paard van mijn zaterdagbaan ... dit lukte prima hoewel ik er natuurlijk behoorlijk wat voor moest laten.
Na deze opleiding wil ik verder gaan naar het HBO maar ik verkoop mijn paard absoluut niet voor mijn studie!!!! Ik heb 2,5 jaar geleden besloten om aan een paard te beginnen en dat betekend i.m.o tot aan zijn dood.Uhm ... woon nog thuis maar dat had ik zonder paard ook wel gedaan.

Nog steeds moet ik er dingen voor laten maar zou het voor geen prijs anders willen Lovers

Gr sas

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:29

ik ben ook student (HBO Paardenhouderij Larenstein)
En heb twee paarden, ik betaal ook alles zelf, daarbij komt ook nog eens dat ik een forum heb, wat ook geld kost, een bedrijf aan t starten ben, wat ook geld en tijd kost, en een vriendin heb wat ook weer tijd kost.... Knipoog