Wat zit er in jou poetskist/tas, welke borstels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Wat zit er in jou poetskist/tas, welke borstels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 16:47

Hoii,

Aangezien mijn paard verhuisd is naar een nieuwe stal en ik al mijn spullen aan het sorteren ben vroeg ik mij af welke borstels jullie nu echt in je poetskist/tas hebben?

Mijn borstels zijn al zo oud dat ik ze eigenlijk allemaal wil vervangen.
Maar wat is nu echt een must en kun je echt niet missen?

snoopydogy

Re: Wat zit er in jou poetskist/tas, welke borstels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:50

harde borstel zachte borstel macig brush hoeve krabber manne kam anti klit hoofd borstel helastiekjes ziezo

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:08

Mijn must haves zijn een puinsteen/poetsblok, hoefborstel, hoevenkrabber, harde zachte ros en glans borstel!

Maar met deze regenbuien ros ik niet, heb een xl harde borstel wat echt heel fijn is door het grotere oppervlak. Ben met mijn schimmel al lang genoeg aan het poetsen :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:19

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:51

Rosborstel, harde borstel, XL borstel met lange haren, hoofdborstel, zachte borstel, Magic brush, hoevenkrabber, antiklitspray, lederdoekjes, babydoekjes, schaar, ehbo setje, honingzalf, sudocreme, vaseline.

Daarnaast heb ik een paar peesbeschermers, 2 paar sporen en shampoo in m’n poetskist zitten.
Laatst bijgewerkt door SandraS73 op 03-10-21 18:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:55

Ik heb er relatief veel inzitten, maar is voor 3 paarden. Ieder zijn eigen magic brush, 2harde borstels, 2 hele zachte, 3 hoevenkrabbers, 3 rosborstels, zo'n ijzer verhaar ding, massageborstel, kammetje, manenborstel, scharen, stiekjes, clicker, vaseline.
In de praktijk? Ik borstel amper, harde borstel en het ijzeren verhaar-ding. Eens in de zoveel weken gebruik ik mijn hoevenkrabber. :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:16

Hoevenkrabber, hoofdborstel, staart- en manen borstel, zachte borstel, harde borstel, magic brush en zo’n rubberen massage borstel die aan de ene kant nopjes heeft en aan de andere kant magnetische kogeltjes.

Overigens heb ik nog veeel meer spul in die kist zitten. Maar daar vroeg je niet om. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:20

Poets handschoenen, magic brush, manen borstel, hoeven krabber.. Dat was het :+

Dat trouwens wel x 100, want ik koop voor keuringen en wedstrijden vaak nieuwe.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:15

Plastic roskam, harde borstel, hoevenkrabber, furminator en manenborstel. Meer heb ik wel maar gebruik ik echt nooit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:20

Ik ben geen fanatieke poetser..
Ik neem in de zomer alleen een harde borstel en een hoevenkrabber mee. In de winter ook een rosborstel (deze heeft geen nut op mel dr zomervacht, die is te kort en te glad om te kunnen rossen).
Als ik uitgebreid poets neem ik ook nog een manenborstel mee... Ik heb een zachte borstel en een schapenvachthandschoen maar die gebruik ik eigenlijk nooit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:21

Mijn musthaves zijn:

- een hele grote halfharde borstel
- een roskam
- een hoevenkrabber
- een manenborstel

Andere dingen gebruik ik eigenlijk nooit.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:44

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:47

In mijn poetskoffer voor dagelijks gebruik: magic brush, zachte borstel, harde borstel, hoofdborsteltje, hoevekrabber, peesbeschermers en poetsblok. In mijn showkoffer zit ook een magic brush en een hrde en zachte borstel en een hoevenkrabber, maar ook een wolhandschoen, spons, elastiekjes, vlechttouw en naald, scharen, uitdunmesjes, manenkammen en manenborstel. Mijn dochter heeft haar eigen poetskoffer met rosborstel, harde en zachte borstel en een hoevenkrabber.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:48

Over het algemeen gebruik ik 1 half harde borstel die echt ideaal is want voor alles te gebruiken maar toch net zo hard dat je wel vuil wegkrijgt, als ik uitgebreid poets gebruik ik deze, ene kant roskam knobbels, andere kant rubberen haartjes waarmee je stof heel goed eruit krijgt, erna weer die halfharde. En dan sporadisch een hoeven krabber of staart en manen borstel, heb wel altijd babydoekjes erbij liggen maar gebruik ze niet veel, soms een keer dr geslachtsdelen. En antiklitspray is fijn voor het normaal kunnen kammen.

Zo zie je maar, de een gebruikt een complete uitzet en de ander houdt t simpel, en mijn paard glimt als een malle hoor, terwijl ik echt niet dagelijks poets en denk eens in de maand dus met de ros erbij O:)

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:53

een borstel. hard of zacht maakt me weinig uit. in de lente een metalen zweetborstel en een noppenborstel voor het verharen. een poetsblok want ik heb een schimmel en die haalt droge poepvlekken snel weg, een manenborstel, een hoevenkrabber, een schaar, een harde kleine borstel voor de hoeven, een vijl en een set bekapmessen. oh en een pak uitgedroogde babydoekjes die er al 5 jaar inzit en ik sporadisch een doekje uit trek en dan natmaak voor gebruik van bv neus schoonmaken. en een spons voor als ik in de zomer het hele paard onder de douche laat afkoelen, dan doe ik met de spons haar hoofd en is ze helemaal nat.