Ik heb paddockroosters in de paddock liggen met drainagezand eronder en erop. En dat bevalt geweldig. Gisteren er ook op gelongeerd na enorme stortbuien en dat ging echt top.
We hebben recent onze rijbak aan laten leggen door een bedrijf, maar daarbij is een inschattingsfout gemaakt en we hebben een echt waardeloze bodem.

Het bedrijf wil het oplossen door de toplaag eraf te schrapen, het zwarte zand af te graven en te vervangen voor een ander type zand wat redelijk vast zou zijn qua structuur.
Eerlijk gezegd vind ik t maar spannend. We zitten nu al 5 weken met een amper te rijden bak, de geplande werkzaamheden zijn uitgesteld vanwege de weersomstandigheden en ik hoop toch echt voor de winter fatsoenlijk te kunnen trainen. Bovendien hoop ik dat de nieuwe oplossing ook echt een oplossing is.
De bodem is ongetwijfeld niet makkelijk. Was voorheen siertuin en ligt aan het bos.
Er zijn diverse bodemmonsters genomen van de originele zandlagen. De opbouw van de bodem verschilt behoorlijk op een betrekkelijk klein oppervlak.
Zoals mijn paddock aanvoelt, zou ik daar best een rijbak van willen hebben, maar dat is wel een oplossing, die behoorlijk prijzig is en gezien de dure verbouwing waar we nu in zitten, heb ik dat eigenlijk liever niet.
Van de andere kant wordt goedkoop nu wellicht ook wel duurkoop als de nu nieuw geplande bodem ook niet goed blijkt.
Dus ben stiekem toch wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een rijbakbodem op basis van paddockroosters