Ja dat zou moeten werken! Ik gebruik ze niet voor een rijbak maar kippen maken makkelijk een stukje grond plantvrij. Ze worden daarom ook wel gebruikt om stukken moestuin voor te bereiden etc. Wat ik zou doen is een verplaatsbare ren gebruiken, dan kan je steeds specifiek stukjes schoon laten maken en zitten ze ook veilig voor roofdieren (buizerds etc pakken makkelijk je kipjes weg anders. Hier is het aantal buizerds vrij hoog waardoor ze helaas niet meer zonder toezicht los kunnen.)
Met een verplaatsbare ren verplicht je ze ook eigenlijk om dat stukje echt goed schoon te maken en kan je door naar het volgende stukje. Ook makkelijker omdat kippen soms gaten graven (niet super diep maar ze maken zandbad kuiltjes) en die kan je dan gericht weg harken ipv je hele bak ernaar afzoeken.
Ik moet zelf mijn ren echt met regelmaat verplaatsen anders wordt het stuk kaal waar hij staat. Ik heb hem op gewoon een grasmat staan, bij jou zal het mogelijk sneller/effectiever kaal worden omdat je zand hebt met waarschijnlijk stukjes onkruid wat neem ik aan minder goed geworteld /bevestigt is in de grond.
Hou ook even rekening met het ras dat je gaat kiezen. Kippen met erg bevederde poten graven/krabben soms minder terwijl jij dat juist wel wil, omdat ze de grasjes weg moeten krabben!