Maar goed, ik weet dus niet meer wat ik moet doen..
Ik wil Ivanka laten dekken, daar praat ik al over sinds dat ik haar heb. En het zou allemaal wel doorgaan, omdat een vriend van mij zijn hengst ter beschikking stelde en dan zou ik een vriendenprijsje moeten betalen. Het probleem nu is dat hij naar de Olympische Spelen gaat en zijn hengst dit jaar dus liever niet wil laten dekken.
Toen kwam er ook nog bij dat ik het gevoel had dat ik liever een andere hengst wilde, want ik wil zo graag een schimmel (of dat er uitkomt is dan natuurlijk altijd de vraag, maar bruinxvos zal geen schimmel worden
) en ik dressuur zelf, dus waarom een springpaard fokken? En achter deze hengst zit nogal een moeilijke moeder (daartegenover staat een makkelijke papa
) en bij deze hengst overheerst qua karakter papa, maar bij zijn broer overheerst mama en dat is dus echt een gevaar. Nu was ik dus bang dat deze hengst toch wat van mams door zou geven en dan zit je echt gewoon opgescheept met een ontiegelijk gemeen beest
Maar goed, toen ben ik dus rond gaan kijken naar andere hengsten. Ben bij hele mooie uitgekomen, maar dan word het zó ontiegelijk duur! Denk dat ik alles bij elkaar niet onder de €1000,- uit zal komen (oke, misschien een beetje overdreven, maar ruim genomen
), maar goed.. zoveel geld héb ik niet! Ik wil natuurlijk ook altijd nog wat overhouden voor als het veulen er is of voor onverwachte kosten, die kunnen er altijd zijn. Maar dan hou ik gewoon niets over...
Dus toen ging ik nog eens nadenken: ik ga volgend jaar studeren. Heb ik dan nog genoeg tijd, genoeg geld om voor Ivanka EN kind te zorgen? 1 paard moet lukken, maar twee paarden... dat scheelt toch héél wat
Iig, dat scheelt volgens MIJ heel wat
. Maar ja.. wat is er nou mooier als een veulentje uit je eigen paard? NIETS!
Maar ik moet het ook kunnen betalen... En dat vind ik gewoon zo knudde..
Ik moest van mijn oom (waar mijn paard staat) kiezen tussen een veulen of een gezeldschapspaardje. Toen heb ik dus gekozen voor een veulen, maar hoe meer het dichterbij komt, hoe meer ik realiseer dat het voor mij gewoon niet haalbaar is...
Nu was ik van de week bij mijn instructrice en die wil een mini-shetlander van haar verkopen. Dus ik vroeg al voor hoeveel, maar dat wist ze nog niet. Veel kon het iig niet zijn, want hij is een ruintje zonder papieren dat nooit beleerd is
Een grasmaaier dus
Nu ik heel dit verhaal heb getypt weet ik zelf ook wel wat ik moet kiezen en dat is niet voor het veulen (nu iig niet).
Maar wat ik me dan afvroeg he, voor de mensen onder ons die wel eens zelf een veulen hebben gefokt.. hoeveel zijn jullie dan alleen al aan het dekken kwijt geweest, als ik vragen mag?
Groetjes,
Sanne

Kun je als je tijd over hebt die proberen op te beleren.